ترامپ در مورد اعزام نیرو‌های بیشتر به افغانستان تصمیم نگرفته‌ است

- ۲۴ ثور ۱۳۹۶

مشاور امنیت ملی امریکا می‌گوید که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا برای اعزام سربازان بیشتر به افغانستان تصمیمی نگرفته است.
مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا، دو روز پیش در یک نشست خبری در واشنگتن گفت که دونالد ترامپ تا حال برای اقدام درین بخش تصمیم نگرفته‌است.
مستر می‌گوید: رییس‌جمهور ترامپ در جریان مسافرت خارجی‌اش نظریات متحدان امریکا را درین خصوص خواهد گرفت.
MANDEGARدونالد ترامپ در اولین سفر خارجی‌اش از عربستان سعودی، واتیکان و اسراییل دیدن خواهد کرد.
او در آنجا با رهبران سیاسی و مذهبی در مورد پالیسی خارجی‌اش بحث و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
رییس‌جمهور امریکا سپس در ۲۵ ماه می در اجلاس سران ناتو در بروکسل اشتراک می‌کند و در ۲۶ ماه می در نشست «جی هفت» یا هفت کشور دارای اقتصاد بزرگ در ایتالیا شرکت خواهد کرد.
پیش از این در گزارش‌ها گفته شده بود که امریکا اعزام سه‌هزار تا پنج‌هزار سرباز اضافی به افغانستان را بررسی می‌کند.
در حالی که طالبان مسلح تحرکات‌شان را در افغانستان شدت بخشیده‌اند، جنرالان امریکایی از چند ماه به این‌سو تقاضای اعزام نیرو‌های بیشتر را به افغانستان مطرح کرده‌اند.
مشاور امنیت ملی امریکا در جریان این کنفرانس خبری از مبارزه نیرو‌های امنیتی افغانستان در برابر گروه‌های تروریستی ستایش کرده، گفت: ارتش افغانستان در برابر طالبان و همچنین تروریست‌هایی که بیرون از این کشور هم فعال هستند، جنگ وسیع را به پیش می‌برد.
او می‌گوید: در حال بررسی این موضوع با اشتراک نظر متحدان خود هستیم تا یک استراتژی مؤثرتر در افغانستان داشته باشیم و به رییس‌جمهور ترامپ ارایه کنیم که بیشتر موثر باشد و اهداف ما را در افغانستان برآورده سازد.
مک مستر می‌گوید: امریکا عملیات موثر نظامی را بر ضد داعش در افغانستان به راه انداخته است که به گفتۀ او، وزارت دفاع ایالات متحده معلومات را در این مورد ارایه خواهد کرد.
در حال حاضر، حدود ۱۳ هزار سرباز بین‌المللی در افغانستان حضور دارند که از این میان ۸۴۰۰ تن آن‌ها سربازان امریکایی و یک هزار تن‌ شان عساکر آلمانی هستند.
آلمان هفته گذشته گفت، در نظر ندارد تا سربازان بیشتری به افغانستان اعزام کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.