حکومت حقوق کارمندان دفتر معاونیت اول را نمی‌پردازد

گزارشگر:سه شنبه 26 ثور 1396 - ۲۵ ثور ۱۳۹۶

mandegar-3شماری از کارمندان دفتر معاونیت اول ریاست حکومت وحدت ملی، مدعی‌اند که حکومت از پنج ماه به این‌سو حقوق ماهوار آنان را نپرداخته است.
محمداسحاق فایر، کارشناس امور فرهنگی معاونیت اول ریاست حکومت وحدت ملی، در نامۀ سرگشاده به محمد اشرف غنی نوشته است که حکومت معاش کارمندان دفتر معاونیت اول را نمى‌پردازد.
آقای فیاض در نامۀ خود نگاشته است که آنان از دو سال به این‌سو در فصل سرما با تاخیر –دو یا سه‌ماهه- در پرداخت حقوق ماهوار مواجه بوده‌اند؛ اما این‌بار از پنج‌ ماه به این‌سو آنان هیچ حقوقی را دریافت نکرده‌اند.
او دلیل این تأخیر را نبود درایت، کفایت و مدیریت خوب در رهبری ادارۀ امور ریاست حکومت وحدت ملی عنوان کرده‌ و افزوده است که در غیر آن، این‌همه مشکلات به وجود نمی‌آمد.
فایز خطاب به اشرف غنی تأکید کرده است که به هر اسم و رسمی که معاشات کارمندان “بیچاره و مظلوم” را نگه‌داشته‌اید تا فرزندان‌شان از گرسنه‌گی بمیرند، کار در خورِ شأن یک رییس حکومت نیست، من از شما تقاضا می‌کنم که این مصیبت را در برابر خانواده‌های ما پایان دهید.
به گفتۀ آقای فایز، نپرداختن معاش ماهوار کارکنان دولت، نه‌تنها بی‌عدالتی، بل خلاف قوانین نافذه در کشور است که برخی از این قوانین را خود رییس حکومت توشیح کرده است.
او نگاشته است: “می‌دانم که دردی رسیده است و با درد نوشته‌ام، ولی این را هم می‌دانم که حوصلۀ رییس جمهوری که بانی دمکراسی و آزادی بیان است، بسیار فراخ‌تر از آن می‌باشد که بر من خشم بگیرد.”
او در اخیر ابراز امیدواری کرده که اشرف غنی در این مورد اجراات و اقدامات جدی را روی دست گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.