جنرال مک‌ماستر: سیاست‌های جدید و بسیار موثر درباره افغانستان و پاکستان اتخاذ می کنیم.

گزارشگر:سه شنبه 26 ثور 1396 - ۲۵ ثور ۱۳۹۶

مشاور امنیت ملی امریکا اعلام کرد که سیاست جدید امریکا در قبال افغانستان، پاکستان را نیز در بر خواهد گرفت .
جنرال مک‌ماستر گفت که قصد دارند سیاست‌های جدید و بسیار موثری درباره افغانستان و پاکستان اتخاذ کند.
او افزود که اجرای این سیاست سبب بهبود شرایط منطقه می‌شود.
mandegar-3جنرال مک‌ماستر در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: در چند هفته آینده ما فرصت اتخاذ رویکردی موثر برای حل مشکلات در افغانستان، پاکستان و منطقه را خواهیم داشت.
این مقام ارشد امریکا خاطرنشان ساخت: دولت امریکا اعزام هزاران نظامی جدید به افغانستان را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از بازگشت دونالد ترامپ از سفرهای خارجی در این ارتباط تصمیم نهایی رییس‌جمهور مشخص می‌شود.
چندی قبل فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان نیز از کنگره این کشور تقاضای اعزام نیروهای بیشتری کرده بود.
در حال حاضر هشت هزار و ۴۰۰ نظامی امریکایی و همچنین چهار هزار و ۵۰۰ نظامی ناتو در افغانستان حضور دارند.
هفته گذشته مک‌ماستر در طرحی برای شکست بن‌بست امنیتی در افغانستان درخواست اعزام پنج هزار سرباز امریکایی را به این کشور کرده بود.
مشاور شورای امنیت ملی امریکا گفت: برای اینکه ما چه انتخاب‌هایی داریم و متحدان چه می‌توانند انجام دهند در افغانستان به زمان نیاز داریم.
قرار است تصمیم‌گیری نهایی درباره سیاست‌هایی که کاخ سفید در مورد افغانستان و پاکستان اتخاذ می‌کند پس از سفر ترامپ به عربستان و دیدار با روسای کشورهای اسلامی صورت گیرد.
ربیس‌جمهور امریکا پس از این سفرها در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در رابطه با افغانستان، سیاست جدید امریکا را نیز اعلام می‌کند.
این درحالی‌ست که جنرال مک‌ماستر به منظور بررسی وضعیت و تعیین رویکرد جدید دولت امریکا اخیرا به منطقه سفر کرده و با مقامات سیاسی و نظامی افغانستان و پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.
این نخستین باری است که یک مقام ارشد دولت امریکا گفته است که سیاست جدید امریکا در قبال افغانستان، پاکستان را نیز در برخواهد گرفت در حالی که قبل از این از استراتژی و تغییر رویکرد امریکا در افغانستان تنها به عنوان «افغان پالیسی» یاد می‌شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.