فعالان مدنی بامیان کپ قهرمانی فساد را به کرزی دادند

- ۱۸ قوس ۱۳۹۱

فعالان مدنی بامیان، کپ قهرمانی فساد اداری را به دولت افغانستان دادند.
جمعی از فعالان مدنی بامیان و باشنده‌گان این ولایت روز گذشته در «چوک الکین» این شهر جمع شده و کپ قهرمانی فساد اداری را به مردی که چپن به تن و قره قل به سر داشت و در این لباس نماینده‌گی از رییس‌جمهور کرزی می کرد، دادند.
این اعتراض مدنی باشنده‌گان بامیان پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان شفافیت بین‌المللی افغانستان را به عنوان فاسدترین کشور در جهان معرفی نمود.
داوود وصل یکی از فعالان مدنی بامیان به بست باستان گفت که آن‌ها این کار را به این هدف انجام دادند تا مسوولان دولتی به خود بیایند و برای مبارزه با فساد تلاش بیشتر نمایند.
فاضل اکبری یکی دیگر از فعالین مدنی نیز گفت: «زمانی که در رسانه‌ها شنیدم که افغانستان فاسدترین کشور جهان شناخته شده، بسیار ناامید شدم و تصمیم گرفتم که این گپ را به دولت افغانستان بدهم.»
عبدالله شایگان فعال مدنی دیگر می‌گوید که اگرچه در افغانستان فساد اداری به اوج خود رسیده است، اما این مشکل در ولایت بامیان بسیار کم است.
البته او به این باور است که به دلیل نبود امکانات و پول و البته وجود حکومتداری خوب، بامیان با مشکل فساد اداری کمتر رو به رو است.
پیش از این نیز باشنده‌گان بامیان در اعتراضات مدنی شان دست به ابتکاراتی زده بودند. گل کردن سرک، هدیۀ الکین به مقامات، دادن لوح تقدیر به خر و غیره از نمونه های این اعتراضات بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.