بازداشت دو ‘عضو ارشد’ طالبان

گزارشگر:سه شنبه 23 جوزا 1396 - ۲۲ جوزا ۱۳۹۶

mandegar-3دوازده روز پس از رویداد خونین چهارشنبه در کابل، وزارت کشور افغانستان از بازداشت دو “عضو ارشد” طالبان خبر داده است.
وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغانستان در دو عملیات جداگانه در ولایت میدان وردک در غرب کابل و ولایت بغلان در شمال افغانستان دو “عضو ارشد” گروه طالبان را بازداشت کرده‌اند.
در خبرنامه این نهاد آمده که در یک عملیات “قاری محمدالله” عضو کلیدی و مسئول حمله‌های “هراس افکنانه” گروه طالبان در دره مارشال میدان وردک بازداشت شده است.
براساس خبرنامه وزارت کشور افغانستان این عضو “کلیدی” طالبان صبح امروز دوشنبه ۲۲ جوزا همرا با ده گلوله خمپاره و مقداری مهمات بازداشت شده ‌است.
این نهاد افزود که او در زمان دستگیری در حال طراحی و سازماندهی حمله بر “چوک ارغندی” در غرب کابل بود.
وزارت کشور افغانستان افزوده که در تحقیقات ابتدایی این عضو طالبان اعتراف کرده که در چندین حمله برکابل دست داشته، بویژه حمله موشکی به “چوک ارغندی” که باعث آتش گرفتن دو خودروباربری و زخمی شدن سه فرد غیر نظامی شد.
در یک خبرنامه دیگر، وزارت کشور افغانستان از بازداشت “مولوی عبادالله” ولسوال خودخوانده گروه طالبان برای ولسوالی “خوست فرنگ” ولایت بغلان خبرداده و افزوده که او همراه با دو تن از افرادش توسط نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.
وزارت کشورافزوده که ولسوال طالبان صبح امروز حوالی ساعت ۴:۳۰ دقیقه به وقت محلی درمناطقی از ولسوالی خوست فرنگ ولایت بغلان در کمین نیروهای پلیس گیر افتاد.
گفته شده که مولوی عبادالله، در درگیری‌های ولایت بغلان نقش مهم داشته است.
ولایت بغلان از حدود دو سال تاکنون شاهد درگیری خونین میان نیروهای امنیتی افغانستان ونیروهای شورشی مخالف دولت افغانستان بوده‌است.
مسیر ولایت‌های شمالی افغانستان از این ولایت می‌گذرد و علاوه بر آن مسیر ارتباطی افغانستان با کشورهای آسیایی میانه به حساب می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.