رییس حکومت وحدت ملی: انفجار کابل یازدهم سپتمبر ما بود

گزارشگر:سه شنبه 23 جوزا 1396 - ۲۲ جوزا ۱۳۹۶

رییس حکومت وحدت ملی حادثۀ چهارشنبه سیاه کابل را با حادثۀ یازده سپتامبر امریکا تشبیه کرده است.
آقای غنی در دیدار با شماری از فعالان حقوق زنان در ارگ ریاست جمهوری گفت: پس از این حادثه در دیدار با اقشار مختلف مردم در خصوص جنگی که شکل آن بدل شده است و مردم عام را هدف قرار می‌دهد، مشوره‌ها جریان دارد.
mandegar-3اشرف‌غنی گفت که حادثۀ چهارشنبه سیاه کابل برای ما همانند حادثۀ یازده سپتامبر امریکا بود، امریکا پس از این حادثه وحدت دنیا را به دست آورد و ما هم در کنفرانس “پروسۀ کابل” اجماع و حمایت بین المللی را به دست آوردیم. وی اضافه کرد که دشمن تلاش می کند تا با خلق مشکلات به خانواده های ما، این حمایت بین المللی را تحت شعاع قرار دهد.
او با اشاره به اشتراک در اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای و ملاقات با شماری از سران کشورها، گفت که برای نخستین بار چین می‌خواهد در تأمین صلح، میان افغانستان و پاکستان میانجی واقع شود و به زودی وزیر خارجۀ چین به کابل سفر خواهد کرد، صلح با پاکستان خواست ما بود و این موضوع باید دولت به دولت حل میگردید.
رییس حکومت وحدت ملی گفت: هرباریکه یک دستاورد را رقم میزنیم و شرایط تحول را فراهم می سازیم، از یک سوی بالای ما فشار وارد می‌شود. وی تأکید کرد که هیچ قدرت نمی‌تواند تمرکز ما را نسبت به برنامه‌های آینده ضعیف سازد و سنجش ما باید در حالت بحران منطقی باشد.
وی از نهادهای مدنی و مردم خواست، زمانیکه یک زورمند قانون را زیر پا میکند و بالای پولیس که زندگی خود را بخاطر آرامش مردم به خطر مواجه می سازد، دست می‌اندازد، باید علیه آن صدای بلند شود.
رییس حکومت وحدت ملی بر شکل‌گیری یک بحث همه‌جانبه ملی پیرامون اصلاحات در نهادهای امنیتی تأکید کرده افزود که این بحث ملی ابتدا باید در کابل و سپس در ولایات دیگر گسترش یابد تا در نتیجه آن بتوانیم در ادارات به ویژه وزارت امور داخله، اصلاحات اساسی را وارد کنیم.
اشرف‌غنی احمدزی خاطرنشان کرد که در جریان تاریخ، مشکلات ما این بود که با وجود یک ملت قوی، دولت قوی نداشتیم، مردم دولت قوی میخواهند و در نتیجۀ این بحث ملی، باید بالای ایجاد دولت و ملت به توافق برسیم و تمرکز بیشتر خود را بالای سه قشر زنان، جوانان و فقرا متمرکز نماییم، نه بالای مسایل قومی، سمتی و مذهبی.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.