در حمله بر مرکز فرماندهی ولایت پکتیا ۲۰ غیر نظامی مجروح شدند

گزارشگر:دوشنبه 29 جوزا 1396 - ۲۸ جوزا ۱۳۹۶

منابع محلی در ولایت پکتیا در جنوب شرق افغانستان تایید کرده‌اند که مهاجمان انتحاری حوالی ساعت ۶:۳۰ دقیقه به وقت محلی به مرکز فرماندهی پولیس این ولایت در شهر گردیز مرکز این ولایت حمله کرده‌اند.
سردار ولی نسیم، مسوول دفتر مطبوعاتی پولیس ولایت پکتیا، گفته که ۵ در این حادثه ۵ پولیس کشته و ۱۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.
mandegar-3اسدالله شیرزاد، فرمانده حوزه ۳۰۳ پولیس اسپین غر، نیز به بی‌بی‌سی گفته است که بعد از انفجار یک موتر بم گذاری شده در دوازه ورودی این پایگاه پولیس انفجار داده شده و ۷ انتحاری وارد پایگاه پولیس شدند.
مقام‌های بیمارستانی این ولایت نیز گفته‌اند که تاکنون ۲۰ غیر نظامی به مراکز درمانی منتقل شده که شمار از آنان سرپا مداوا شدند و افرادی که وضعیت شان وخیم بوده به کابل منتقل شده‌اند.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله اعلام کرده که این حمله صبح یکشنبه ۲۸ جوزا بر فرماندهی پولیس حوزه ۳۰۳ اسپین غر ولایت پکتیا انجام شده است.
آقای دانش در صفحه رسمی فیسبوک خود نگاشته که درابتدا یک موتربم گذاری شده در ورودی این پایگاه پولیس منفجر و سپس چهار مهاجم انتحاری وارد این پایگاه شده‌اند.
سخنگوی وزارت کشور افغانستان افزوده که دو نفر از این مهاجمان در گام نخست کشته شدند و سایر این مهاجمان نیز پس از ساعات‌ها مقاومت از بین رفته‌اند.
آقای دانش افزوده که دو پولیس در این حمله کشته و ۵ پلیس زخمی شده اند و نیروهای ویژه پولیس وارد محل درگیری شده است. طالبان مسوولیت این حمله را گروه طالبان پذیرفته و گفته که به نیروهای پولیس مستقر در این محل تلفات سنگین وارد کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.