وزارت مخابرات: تا پایان سال جاری تمام ولایات از طریق فایبر نوری به‌هم وصل می‌شوند

گزارشگر:دوشنبه 29 جوزا 1396 - ۲۸ جوزا ۱۳۹۶

mandegar-3مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گویند که تا ختم سال روان تمام ولایت‌های افغانستان از طریق فایبر نوری به همدیگر وصل می‌شوند.
سید احمدشاه سادات، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که کار ۵ هزار دستگاه تلفن دیجیتل در ولایت خوست و هم‌چنان، ۱۵۰ کیلومتر لین شبکه فایبر نوری در شهر گردیز ولایت پکتیا و ولایت خوست امروز تکمیل و به بهره داری سپرده شده است.
سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی علاوه نمود که قرار است تا پایان سال جاری خورشیدی ۹ ولایت باقی مانده در کشور نیز از طریق فایبر نوری با همدیگر وصل شوند.
او افزود که پیش از این ۲۵ ولایت کشور از طریق فایبر نوری به همدیگر وصل شده اند و در سال ۲۰۱۷ به تعداد ۹ ولایت دیگر که شامل ولایت‌های پنجشیر، سرپل، نیمروز، فراه، غور، ارزگان، نورستان، بادغیس و دایکندی اند نیز با وصل شدن فایبر نوری به خدمات تلفن و انترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.
به گفته مسوولان وزارت مخابرات، با وصل شدن ولایت‌ها به شبکه فایبر نوری، قیمت انترنت و تماس‌های تلفنی در کشور کاهش خواهد یافت.
قابل ذکر است که در حال حاضر ۵ شرکت مخابراتی در افغانستان خدمات تلفنی و انترنتی عرضه می‌کنند، اما شهروندان افغانستان همواره از عدم دسترسی به انترنت ارزان و باکیفیت شاکی بوده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.