بیانیۀ ۲۵۰ روزنامه‌نگار و فعال مدنی ایرانی و افغانستانی در محکومیت عملیات تروریستی تهران و کابل

گزارشگر:شنبه 10 سرطان 1396 - ۰۹ سرطان ۱۳۹۶

ببش از دویست‌وپنجاه روزنامه‌نگار ایرانی و افغانستانی با صدور بیانیه‌یی مشترک حوادث تروریستی کابل، تهران و هرات را محکوم کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ما گروهی از روزنامه نگاران، نویسنده‌گان و فعالان مدنی در ایران و افغانستان به طور مشترک از اعمال تروریستی انجام شده در کابل، تهران و هرات اعلام انزجار و نفرت کرده و استفاده از تروریزم را برای درهم شکستن وحدت مردمان در جغرافیاهای مختلف و شکل‌دهی قلمروهای بدون حاکمیت را محکوم می کنیم. ما از دولت‌هایی که قربانی تروریزم شده‌اند، می‌‌خواهیم تا با استفاده از تمامی ابزار مشروع دولتی و بین المللی مبارزه با تروریزم را سرلوحه فعالیتهایشان قرار دهند. ما با همدردی و همنوایی با تمام انسانهای این کره خاکی که قربانی تروریزم شده‌اند تلاش می‌کنیم تا جهانیان را متوجه تبعات فاجعه‌بار و گسترده نفوذ تروریزم در گوشه و کنار جهان سازیم. جان انسان‌ها با ارزش‌تر از آن است که بازیچه سیاستمداران برای قدرت بیشتر شود.
در میان امضا کننده‌گان نام پرویزکاوه مدیر روزنامه هشت صبح، میرحیدرمطهر مدیر روزنامه آرمان ملی، داود محمدی سردبیر روزنامه ایران، افشین امیرشاهی سردبیر روزنامه شهروند، کیوان صمیمی سردبیر ماهنامه ایران فردا، طاهر قادری مدیر تلویزیون میترا، نظری پریانی مدیر مسوول روزنامه ماندگار، صدیق الله توحیدی سرپرست کمیته مصونیت خبرنگاران افغان، محمد عبدالله رییس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های افغانستان، مجاهد اندرابی از تلویزیون شبکه یک و بسیاری دیگر از چهر‌ه‌های سرشناس روزنامه‌نگاری و فعالان مدنی ایران و افغانستان دیده می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.