پنج ماه پیش دربارۀ حمله به چهارراهی زنبق هشدار داده شده بود

گزارشگر:شنبه 10 سرطان 1396 - ۰۹ سرطان ۱۳۹۶

mandegar-3یک ماه پیش سفارت آلمان در کابل مورد یک حمله تروریستی قرار گرفت. این حمله که منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰ تن گردید، بنا به گزارشی غیرمنتظره نبود.
طبق یک گزارش، ماه‌ها پیش از این حمله ویرانگر بر سفارت آلمان در کابل پایتخت افغانستان، دستگاه‌های استخباراتی شواهد اولیه‌یی در مورد یک حمله مطروحه داشتند. “آر بی بی- انفور رادیو” از قول حلقه‌های استخباراتی گزارش داده است که دستگاه‌های استخباراتی آلمانی هشدارهائی در این ارتباط داده بودند. حتی معلوم بود که این حمله چه گونه به اجرا در خواهد آمد.
“آر بی بی – انفو رادیو” گزارش داده است که قبلاً در ۱۸ جنوری، یعنی درست پنج ماه قبل از این حمله،”ام ای دی” یا دستگاه استخبارات نظامی آلمان معلوماتی در مورد طرح این حمله به دست آورده بود. حتی در آن زمان از حمله‌یی با موتر تانکر فاضلاب سخن گفته شده بود. بعداً بازهم هشدارهایی داد شده بود.
صدای مهیب و سپس کوهی از دود باشندگان کابل را شوکه کرد. انفجار حوالی ساعت هشت و نیم صبح به وقوع پیوست که اکثر کارمندان ادارات عازم دفاتر کاری شان بودند.
طبق گزارش این رادیو، مواد انفجاری جا سازی شده در این تانکر ده مرتبه بیشتر از آنچه بود که تا آن زمان فکر می شده است. این مواد انفجاری ۱۰۰۰ کیلوگرام نبود که تا پیش از وقوع حمله فکر می‌شد، بلکه ۱۰ هزار کیلوگرام مواد انفجاری در این تانکر فاضلاب وجود داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.