تلاش ورزشکار افغانستانی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی

گزارشگر:دوشنبه 12 سرطان 1396 - ۱۱ سرطان ۱۳۹۶

mandegar-3بانو حمیرا محمدی یکی از بهترین تکواندوکاران افغانستان و دارندۀ ۴ مدالِ با ارزش بین‌المللی فجر در دیار مهاجرت برای سربلندی کشورش تمرین می‌کند تا پرچ‌مدار شایستۀ افغانستان در سطح اروپا باشد.
بانو محمدی، تکواندوکاری که یک‌بار هم خواهر هادی ساعی اسطورۀ تکواندوی ایران و جهان را شکست داده است، می‌خواهد تا در بخش تکواندو پیرو راه و رسم نثار احمد بهاوی باشد.
این در حالی است که اکثر ورزشکاران افغانستان در دیار مهاجرت قهرمانی‌های زیادی را کسب کردند، اما دولت مرکزی و کمیتۀ ملی المپیک هیچ توجهی به این ورزشکاران نکرده اند.
از سوی دیگر، منورشاه شهزاد، آمر نشراتی کمیتۀ ملی المپیک گفته است: کمیتۀ ملی المپیک در چند سال گذشته توجۀ خاصی به ورزشکاران مهاجر در سایر کشورها داشته است و اکنون نیز خواهد داشت.
آقای شهزاد می‌افزاید: اکثر ورزشکارانی که با مشکلات مواجه هستند، خودشان نیز مسوول هستند و باید به نماینده‌گی‌های افغانستان در آن کشورها مراجعه کنند تا به مشکلات‌شان رسیده‌گی شود.
گفتنی است که پیش از این نیز ورزشکاران در کشورهای همسایه به‌ویژه کشورِ آذربایجان با مشکل نبود فضای مناسب اقامتی و تمرینی مواجه بودند و از حکومت مرکزی به‌ویژه کمیتۀ ملی المپیک شکایت داشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.