حکم اعدام طالبان برای کسانی که گوشت مرغ می‌خورند

گزارشگر:چهارشنبه 14 سرطان 1396 - ۱۳ سرطان ۱۳۹۶

اعضای شورای ولایتی و برخی از شهروندان هرات می‌گویند، طالبان اخیرأ با نشر خبرنامه‌یی در ولسوالی‌های کشک‌کهنه و کشک‌رباط‌سنگی خریدوفروش گوشت مرغ ماشینی و استفاده از آلات موسیقی را در محافل خوشی، ممنون اعلام کرده‌اند و گفته‌اند که اگر کسی از این دستور سرپیچی mandegar-3کند، به اشد مجازات محکوم می‌شود.
کامران علیزایی، رییس شورای ولایتی هرات می‌گوید، بی‌توجهی مسؤولان محلی به ویژه مقام‌های امنیتی سبب شده است که طالبان در شماری از ولسوالی‌ها نیرومندتر شده و آزادانه از مردم عشر و زکات و سربازگیری می‌کنند.
به گفتۀ او، هم‌اکنون شاهراه هرات-اسلام‌قلعه به گونۀ کامل ناامن است.
محمدفاضل عفیف جمشیدی، از اعضای شورای ولایتی هرات می‌گوید، با آن که این مشکلات را بارها با مقام‌های محلی این ولایت در میان گذاشته‌اند، اما تاکنون هیچ توجهی نشده است.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات با آن که گردآوری عشر و زکات از سوی طالبان و تلاش این گروه برای سربازگیری از میان جوانان را تأیید می‌کند، اما می‌گوید، نیروهای امنیتی آمادۀ راه‌اندازی عملیات نظامی برای پاک‌سازی ولسوالی‌های ناامن هرات از وجود طالبان‌اند.
امین‌الله سروری، ولسوال کهسان هرات نیز با آن که گشت‌وگذار طالبان در این ولسوالی را تأیید می‌کند، اما شمار جنگ‌جویان طالب را ناچیز می‌داند. او می‌گوید، طالبان توانایی رویارویی با نیروهای امنیتی را ندارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.