کمک به ۱۵۰۰ خانوادۀ بی‌جا‌شده‌ در غزنی

- ۲۴ قوس ۱۳۹۱

ریاست سازمان مهاجرین و عودت کننده‌گان در غزنی از توزیع مواد کمکی زمستانی برای ۱۵۰۰ خانواده بیجا شده در این ولایت خبر داد. او گفت که این مواد کافی نیست، اما بخشی از مشکلات آن‌ها را در طول زمستان حل خواهد کرد.
عبدالباری رحیمی، رییس سازمان مهاجرین و عودت کننده‌گان در غزنی پیش از این به دویچه وله گفته بود که حدود ۹ هزار خانواده بیجا شده داخلی از مناطق گوناگون کشور به ولایت غزنی متواری شده اند.
آقای رحیمی گفت که ۲۶ قلم مواد کمکی مانند گندم، روغن، ذغال، کمپل، لباس و سایر مواد مورد نیاز برای زمستان با کمک مالی کمیسیاری عالی سازمان ملل برای پناهنده‌گان میان آوارگان این ولایت توزیع می‌گردد و به این ترتیب بخشی از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد. رییس سازمان مهاجرین و عودت کننده‌گان ولایت غزنی در ادامه گفت که هرچند توزیع این مواد کافی نیست، اما آن‌ها در تلاش هستند تا با سایر نهادهای امدادگر به تمامی بیجاشده‌گان در این ولایت کمک‌های بیشتر نمایند.
محمد علی احمدی، معاون والی غزنی گفت که این مواد به موقع به دست افراد نیازمند رسیده است. اما او بر مشکلات بسیاری از باشنده‌گان این ولایت تاکید کرد و از دولت خواست که به آن‌ها رسیده‌گی کند.
شماری از آوارگان درغزنی از توزیع این مواد اظهار خرسندی کرده و خواهان کمک‌های بیشتر از سوی مقام‌های حکومتی و نهادهای امدادگر شده اند.
خشک سالی، ناامنی، بیکاری و عدم تطبیق پروژه‌های توسعه‌یی در برخی از مناطق افغانستان باعث شده تا شماری از خانواده‌ها از آنجا به غزنی فرار کنند. آن‌ها در حال حاضر در شرایط ناگواری زنده‌گی می‌کنند. به گفته رییس سازمان مهاجرین و عودت کننده‌گان در غزنی، بسیاری از بیجاشدگان از ولایت‌های ناامن چون هلمند، ارزگان، زابل، لوگر و پکتیکا به این ولایت پناه آورده اند.
این چهارمین بار از آغاز سال روان است که میان بیجاشدگان و عودت کننده‌گان داخلی در غزنی، مواد کمکی و غذایی به کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان توزیع می‌گردد. عبدالباری رحیمی گفت که در آینده نیز از این قبیل برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.