غنی در هلمند: برای سربازان خط مقدم نبرد امتیازات ویژه در نظر گرفته می‌‌شود

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ شنبه 7 اسد 1396 - ۰۶ اسد ۱۳۹۶

برای بهبود وتقویت نیروهای هوایی کشور، ۶۸۰ میلیون دالر هزینه شده است.
محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی در سفری که به ولایت هلمند داشت در دیدار با نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در این ولایت با بیان این mandegar-3مطلب گفته که برای سربازانی‌که در خط مقدم نبرد با تروریستان قرار دارند، امتیازات خاص در نظر گرفته شده است.
آقای غنی در دیدار با خانواده‌‌های شهدای ولسوالی ناوۀ هلمند گفت که به منظور بررسی حادثۀ این ولسوالی، یک هیأت مختلط از وزارت‌های داخله و دفاع گماشته است.
رییس حکومت وحدت ملی با بیان این‌که رسیده‌گی به خانواده‌های شهدا در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و برای درمان زخمیان جدیت را به خرچ می‌دهند. گفت: هدف این سفر ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا، تبریکی به منسوبان قول اردوی ۲۱۵ میوند است که در بازپس گیری ولسوالی ناوه تلاش کردند و دشمن را شکست دادند.
آقای غنی عملیات نظامی در ولسوالی‌های ناوه، نهرسراج، مارجه و نادعلی را که در آن نیروهای امنیتی و دفاعی از خود شهامت و دلیری نشان دادند، مورد ستایش قرار داد، گفت: این پیروزی نتیجۀ هماهنگی خوب میان نهادهای امنیتی و دفاعی بوده که بر اساس راهبرد منظم قول اردوی ۲۱۵ راه اندازی گردیده بود.
آقای غنی خاطرنشان کرد که حکومت در زمینۀ تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی توجه زیادی را به خرچ می‌دهد و بزودی به منظور تقویت قوای هوایی کشور ۶۸۰ میلیون دالر به مصرف خواهد رسید.
آقای غنی در نشست جداگانه با بریدملان و افسران ارتش تعهد کرد که بالای تمام پیشنهادات آنان غور نموده و اقدامات عملی در این خصوص صورت خواهد گرفت.
محمد اشرف غنی، در این نشست اطمینان داد که حکومت به زنده‌گی هر سرباز، بریدمل و افسر توجه دارد و پس از ارزیابی پیشنهادات آنان، فیصله‌‌ها و اقدامات مناسب صورت خواهد گرفت.
آقای غنی گفت که در سال جاری به همکاری ماموریت حمایت قاطع و هماهنگی درست نیروهای امنیتی و دفاعی، از حالت دفاعی به حالت تعرضی برگشته‌اند و پیروزی در جنگ ناوه مثال خوب این حالت است.
او تصریح کرد که در گذشته در این فصل بر نیروهای امنیتی و دفاعی ما فشار زیاد بود، مگردر سال جاری برعکس دشمن تحت فشار قرار دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی باید انحصار مشروع استعمال قوه را به دست گیرند و بعداً این قوه را به گونه مشروع در مقابل دشمن استعمال کنند.
آقای غنی تاکید کرد که تاخیر در پرداخت معاشات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قابل قبول نیست. هر سرباز باید اطمینان حاصل کند که معاشات‌اش به وقت معینۀ آن پرداخت می‌شود.
او در رابطه به امتیازات ساحه‌یی گفت که باید میان آنانی که عقب میز نشسته‌اند و آنانی که در خط مقدم جبهه می جنگند، تفاوت وجود داشته باشد و امتیازات خاص برای سربازان میدان نبرد در نظر گرفته شود.
محمد اشرف غنی در رابطه به تقاضای بریدملان که به افسری ارتقا کنند، گفت: در مرحله اول، صد تن آنان ارتقا می یابند.او افزود که باید تجربه جنگی شما، تجربه تحصیلی حساب شود و باور داشته باشید که از این تجربه شما استفاده شده و به چشم احترام به آن نگریسته می شود.
آقای غنی بیان داشت که وزارت دفاع باید سیاست کادری را تعقیب کند، تا افراد شایسته به سطح رهبری ارتقا یابند.
ولسوالی ناوه ولایت هلمند تقربیاَ ۱۰ ماه پیش به دست گروه طالبان افتاد که دراین حمله فرمانده امنیه این ولسوالی نیز از طرف طالبان کشته شد.
پیش از این برخی منابع محلی ولایت هلمند به روزنامۀ ماندگار گفته بودند که جنگ ولایت هلمند یک جنگ مافیایی است که برای کشت و قاچاق مواد مخدر راه‌اندازی می‌شود.
در همین حال، آگاهان باور دارند تا زمانی که در مدیریت نیروهای امنیتی اصلاحات لازم وارد نشود، سقوط و بدامنی‌ها ادامه خواهد یافت.
این در حالی است که ولی محمد احمدزی فرمانده قول اردوی ۲۱۵ میوند، با بیان این‌که باوجودی که دشمن در سال جاری تمام توان خود را به کار گرفت تا به هلمند فشار بیاورد، گفت: اما نیروهای امنیتی و دفاعی ما پاسخ دندان شکن به دشمن دادند و برنامه‌های شوم آنان را خنثی کردند.
آقای احمدزی گفت که عملیات ما زیر نام خالد بسیار موفق بود ولسوالی ناوه از وجود دشمن پاک‌ کاری شده، او افزود: ولسوالی‌های مارجه، نادعلی و ناوه را با هم وصل کردیم و وعده سپرد که مرحله‌های دیگر این عملیات نیز به موفقیت انجام خواهد یافت.
از سویی هم، در جریان هفتۀ گذشته ولسوالی تیوره در ولایت غور و ولسوالی کوهستانات در ولایت سر پل به دست طالبان افتاد.
در همین حال، حیات الله حیات، والی هلمند با اشاره به عملکردهای بی رحمانه دشمن گفت: آنان در جاده‌های عمومی ماین گذاری می‌کنند که همه روزه جان پنج الی ده نفر را می‌گیرد.
آقای حیات خواهان تسریع کار در روند احداث بند کجکی و پروژه‌های دیگر گردید که در اثر آن بیکاری کاهش خواهد یافت و جوانان به عوض جذب شدن به صفوف دشمن، در کارهای عمرانی مصروف خواهند شد.
والی هلمند ضمن ستایش از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، با اشاره به جنگ های اخیر که در اثر آن شماری از مردم از خانه‌های شان بیجا شده بودند، گفت که دشمن در جریان عملیات، مردم ملکی و خانه‌های آنان را سپر ساختند که سبب خسارات مالی و جانی گردید و مردم مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند.
ولایت هلمند از ولایات ناامنی در جنوب کشور به حساب می‌رود که در جریان دو سال طالبان چند مرتبه در حملات تهاجمی توانستند با نزدیکی شهر لشکر گاه مرکز این ولایت خود را برسانند، اما عقب زده شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.