یک مقام ارشد ناتو: از تجربۀ ناتو در افغانستان استفاده نکرده‌ایم

- ۲۵ قوس ۱۳۹۱

رییس کمیتۀ نظامی پیمان ناتو می‌گوید که ما از تجربۀ شوروی سابق در افغانستان استفاده نکرده‌ایم.
جنرال دنمارکی کنود بارتلز این مطلب را دیروز هنگام ارایۀ مشکلات فعالیت‌های ناتو در افغانستان به دانشجویان اکادمی نظامی روسیه بیان کرد.
جنرال بارتلز گفت: ناتو تا سال ۲۰۱۵ میلادی افغانستان را ترک می‌کند.
وی افزود، من در مورد افغانستان خوشبین استم و همچنان رضایت خودم را در مورد تربیت و آموزش نیروهای امنیتی افغان، تمویل این نیروها و حمایت از حکومت افغانستان، ابراز می‌نمایم.
از جنرال کنود بارتلز پرسیده شد که چرا قاچاق مواد مخدر در ده سال حضور نیروهای آن‌ها در افغانستان افزایش یافته است؟
او گفت: «این یک سوال دشوار است. این مشکل با فساد اداری ارتباط می‌گیرد که در هر نهاد مهم افغانستان نفوذ کرده است.»
این جنرال ناتو گفت: از مبارزه با قاچاق مواد مخدر تجربۀ شخصی دارد. او گفت که به افغانستان سفر کرده و از ساحات کشت خشخاش دیدن نموده است.
خبرگزاری انترفکس از قول رییس کمیتۀ نظامی ناتو می‌نویسد، روسیه یکی از مبارزان فعال علیه قاچاق مواد مخدر بوده و مربی  افسران افغان در همین عرصه می‌باشد.
جنرال کنود بارتلز رییس کمیتۀ نظامی ناتو در ادامۀ صحبت‌اش گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر به منفعت تمام کشورها به شمول افغانستان می‌باشد. او اضافه کرد، هر کشور آسیب و تلفاتی بزرگ ناشی از  قاچاق مواد مخدر را باید به خاطر بیآورد.
ناتو در صفحۀ انترنتی خود در مورد سفر این جنرالش نوشته است، رییس کمیتۀ نظامی ناتو که به هدف توسعۀ همکاری‌های نظامی و انکشاف تفاهم مشترک در مسایل استراتژیک مورد علاقه مصروف دیدار رسمی از مسکو می‌باشد، با والیری گیراسیموف رییس ستاد مشترک ارتش روسیه، ملاقات نموده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.