نخستین مدرسۀ ووشو در افغانستان

گزارشگر:چهار شنبه 18 اسد 1396 - ۱۷ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3در سال‌های اخیر، از ورزش ووشو در افغانستان، به ویژه در میان ورزش‌دوستان، استقبال گسترده‌یی صورت گرفته است و به گفتۀ‌ موسس نخستین مدرسۀ ووشو در کشور، این ورزش در حال رشد است.
در ۱۶ سال گذشته ورزشکاران افغانستان در رشته‌های مختلف توانسته اند در عرصه‌های گوناگون داخلی و خارجی، درخشش خوبی از خود نشان دهند. درخششی که موجب شد مردم افغانستان و جهان به رویدادهای متفاوت و تازه در این کشور نیز توجه کنند. رویدادهایی که از جنس جنگ، انفجار و انتحار نبود و بیان کننده زیبایی‌ها و ظرفیت‌های‌ رشته‌های ورزشی، برای ایجاد فضایی متفاوت در افغانستان بود.
به همین دلیل، به ورزش و ورزشکاران افغانستان به چشم امیدهای این کشور برای ایجاد همدلی و افتخارآفرینی نگریسته می‌شود.
ایجاد مدرسۀ ورزشی ووشو برای آقایان و بانوان یکی از تازه‌ترین خبرهای ورزشی در افغانستان است که از آن به عنوان «خانۀ ووشویِ افغانستان» نیز نام برده می‌شود.
مدرسه ووشو
موسس این مدرسۀ ورزشی، حسین صادقی است که خود یکی از قهرمانان رشتۀ ووشو می‌باشد. او می‌گوید که در سال ۲۰۱۳ میلادی، پس از سال‌های طولانی به افغانستان برگشت و تصمیم گرفت تا ورزشگاهی تأسیس کند.
به گفتۀ آقای صادقی، در این راه از سوی هیچ نهادی مورد حمایت قرار نگرفت و در نهایت به پیشنهاد چند تن از دوستانش به این نتیجه رسید که باید خودش دست به کار شود.
این‌گونه شد که هفتۀ‌ گذشته او نخستین مدرسۀ ووشو را در افغانستان ایجاد کرد. در این مدرسه به بانوان و پسران در وقت‌های جداگانه و مشترک، این رشتۀ ورزشی آموزش داده می‌شود.
در این مدرسۀ ورزشی رشته‌های «چانگ چوان»، «نانچوان» و «تایچی چوان» آموزش داده می‌شود. این ورزشگاه یک تیم دوازده‌نفری با ترکیبی از دختران و پسران هم دارد که در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند.
صادقی برای نام‌گذاری این مکان به عنوان مدرسۀ ووشو نیز دلیلی دارد. به باور او، پیش از این در افغانستان چنین اقدامی صورت نگرفته و تنها جایی که ووشو به صورت علمی آموزش داده می‌شود، همین مدرسه است.
موسس این مرکز ورزشی گفته است که بسیاری از علاقه‌مندان درخواست کردند تا در این مرکز، رشته‌های رزمی دیگری مانند تکواندو نیز آموزش داده شود، اما به دلیل این‌که او این مدرسه را تنها خانۀ ووشو در افغانستان می‌داند، درخواست‌های مطرح شده را رد کرده است.
با این حال، امید می‌رود که این اقدام حسین صادقی برای جامعۀ ورزشی، به ویژه ورزش ووشو افغانستان موثر تمام شود و در سال‌های آینده، علاقه‌مندان این رشتۀ ورزشی نیز با ایستادن بر سکوی قهرمانی در سطح جهان، موجب افتخار، شادی و سربلندی مردم افغانستان شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.