ترامپ: به‌زودی فیصلۀ نهایی را اعلام می‌کنیم

- ۲۱ اسد ۱۳۹۶

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا می‌گوید، به زودی فیصله نهایی‌اش را در مورد اعزام عساکر اضافی به افغانستان، کشوری که شاهد طولانی‌ترین جنگ امریکا بوده‌است، اعلام می‌کند.
به گفتۀ آقای ترامپ این یک فیصله بزرگ است که در آن به بسیاری از نابه‌سامانی‌ها رسیده‌گی شده‌است.
آقای ترامپ در صحبت با خبرنگاران در نیوجرسی گفت: “به فیصلۀ نهایی بسیار نزدیک شده‌ایم بسیار نزدیک. این یک فیصله بزرگ برای ماست، در حقیقت در کشوری که شاهد طولانی‌ترین جنگ ۱۷ ساله امریکاست این فیصله بزرگ است. نابه‌سامانی‌ها برای من به میراث رسیده و اکنون تلاش ما اینست که این نابسامانی‌ها کاهش بیابد.”
با آن‎که رییس جمهور دونالد ترمپ مداخله واشنگتن در کشور‌های مختلف جهان را مورد انتقاد قرار داده‌است اما در مورد دخیل بودن کشورش در افغانستان موقف تند ابراز نکرده‎است.
هم‌زمان بااین، جان مک‌کین رییس کمیتۀ خدمات نظامی مجلس سنای امریکا “استراتژی برای موفقیت” در افغانستان را پیشنهاد کرده‌است.
رییس کمیتۀ خدمات نظامی مجلس سنای امریکا گفته است که ایالات متحده بدون هدف در افغانستان است.
جان مک‌کین سناتور جمهوریخواه منتقد پالیسی ادارۀ دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در مورد منطقه است.
آقای مک‌کین در یک اعلامیه که در تارنمایش پخش شده گفته است، تصویب یک استراتژی جدید برای تأمین منافع امنیت ملی امریکا در افغانستان تصمیم بسیار مهم است.
در ادامه آمده‌است که در این مورد باید در داخل حکومت امریکا بحث و بررسی دقیق صورت گیرد.
آقای مک‌کین در اعلامیه همچنان گفته است: “اما ما باید حقایق را بپذیریم، ما در حال شکست در افغانستان استیم و اگر ما قصد داریم که وضعیت را تغییر بدهیم وقت بسیار مهم است.”
در استراتژی جدید برای موفقیت در افغانستان که از سوی آقای مک‌کین پیشنهاد شده، افزایش نیروهای ضد تروریسم در افغانستان و دادن آزادی بیشتر به آنان جهت هدف قراردادن طالبان، گروه موسوم به دولت اسلامی و دیگر گروه‌های افراطی شامل است.
اما روشن نشده که چه تعداد سرباز امریکایی اضافی به افغانستان فرستاده شوند.
در حال حاضر ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان مستقر اند. آنان در چارچوب مأموریت حمایت قاطع ناتو سرگرم آموزش، مشوره دهی و کمک با نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.