دکتر عبدالله در کاپیسا: مجاهدان در تأمین امنیت کشور نقش برجسته‌یی داشته اند

گزارشگر:روح‌الله بهزاد - ۲۲ اسد ۱۳۹۶

دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی دیروز شنبه، ۲۱ اسد در رأس یک هیأت حکومتی جهت افتتاح سه پروژی عام‌المنفعه، به ولایت کاپیسا سفر کرد.
mandegar-3دکتر عبدالله را در این سفر شماری از مقام‌های حکومتی از جمله، وزیر احیا و انکشاف دهات، وزارت فواید عامه، وزیر صحت عامه و شماری از معینان وزارت‌خانه‌ها و نماینده‌گان ولایت کاپیسا در پارلمان همراهی می‌کردند.
نماینده‌گان شورای ولایتی کاپیسا در این سفر گفتند که مردم و ظرفیت‌های انسانی این ولایت در حکومت وحدت ملی فراموش شده است.
رییس اجرایی نیز گفت که نقش شهروندان و مجاهدان کاپیسا در تأمین امنیت این ولایت برجسته بوده و آنان تلاش می‌کنند تا برای ظرفیت‌های این ولایت نقش بیشتر داده شود.
محفوظ‌الله صافی، عضو شورای ولایتی ولایت کاپیسا در این محفل گفت: مردم کاپیسا در کابینۀ حکومت وحدت ملی فراموش شده و هیج نقشی برای مردم این ولایت در نظر گرفته نشده است. امیدوار هستیم که سران حکومت وحدت ملی برای رسیدن پیام مردم این ولایت به حکومت نماینده‌یی از آنان در کابینه در نظر بگیرد.
آقای صافی گفت که ولایت کاپیسا ظرفیت‌ها و نیروهای فراوان انسانی دارد، اما به دلیل نبود کار و بی‌توجهی حکومت به کدرهای این ولایت سبب شده است که آنان بیکار بمانند.
محفوظ صافی افزود که اگر بی‌توجهی حکومت به ظرفیت‌های ولایت کاپیسا ادامه داشته یابد، آنان از حکومت ناامید خواهند شد.
این عضو شورای ولایتی کاپیسا بیان داشت که بسیار از جوانان این ولایت با آنکه دانش‌آموخته نیز هستند، اما در بی‌سرنوشتی و بیکاری به سر می‌برند. او از رییس اجرایی خواست تا زمینه کار و اشتغال را برای جوانان کاپیسا فراهم کند.
او هم‌چنان از توانایی نیروهای امنیتی ولایت کاپیسا در تأمین امنیت این ولایت ستایش کرد و از حکومت خواست تا از نیروهای امنیتی و مسوولان ارشد حکومت محلی در کاپیسا ستایش کند.
در سویی دیگر، عبدالله عبدالله گفت که هدف سفرش به این ولایت از یک سو افتتاح چند پروژه و از سوی دیگر، بررسی مشکلاتِ ولایت کاپیسا و رسیده‌گی به آن مشکلات است.
رییس اجرایی گفت که نقش ظرفیت‌های انسانی ولایت کاپیسا زیر نظر حکومت بوده و در آینده نیز از توانایی‌های مردم این ولایت در حکومت استفاده برده خواهد شد.
دکتر عبدالله از مردم ولایت کاپیسا مبنی بر همکاری با نیروهای امنیتی و حکومت محلی در تأمین امنیت این ولایت سپاس‌گزاری کرد و بیان داشت: “شما حق دارید از حکومت تقاضا داشته باشید، اما باید درک کنید که مشکلات در سراسر کشور وجود دارد و مشکلات امنیتی و دفاعی سبب شده ما توجه ما به این مشکلات بیشتر باشد، اما نه به این معنا که سایر مشکلات را فراموش کرده باشیم”.
به گفتۀ رییس اجرایی، نقش مجاهدان ولایت کاپیسا در تأمین امنیت و سایر عرصه‌های این ولایت برجسته بوده است، اما حکومت نتوانست برای بهبود امنیت از مجاهدان به صورت باید و شاید استفاده کند.
دکتر عبدالله در اخیر سخنرانی‌اش گفت که به کاستی‌های‌شان واقف اند و در تلاش اند تا آنان را رفع کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.