حامد کرزی: خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا جنگ را بیشتر می‌سازد

- ۲۲ اسد ۱۳۹۶

حامد کرزی، رییس پیشین افغانستان از موضوع خصوصی‌سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان انتقاد کرده و گفته‌است که این مسأله، جنگ را در افغانستان بیشتر از پیش طویل‌تر می‌سازد.
mandegar-3آقای کرزی می‌گوید که گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده امریکا می‌خواهد تا مسؤولیت امور جنگی در افغانستان را به شرکت‌های خصوصی امنیتی بسپارند که در تناقص صریح و آشکار با حاکمیت ملی و نقض صریح قانونی اساسی می‌باشد.
رییس‌جمهور پیشین کشور علاوه کرده‌است، خصوصی‌سازی دفاع و امنیت افغانستان به معنای طولانی ساختن جنگ، ادامۀ کشتار افراد بی‌گناه و رواج بیشتر خودسری و قانون شکنی خواهد بود.
او از حادثۀ کشور عراق یاد کرده و افزوده‌است که چنین اقدامی پیامدهای بسیار ناگوار خطرناک راه به هم‌راه خواهد بود.
آقای کرزی می‌گوید که با خصوصی‌سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان مخالف است و این امر موجب ادامه تشدید جنگ در کشور خواهد شد.
او خاطر نشان کرده‌است که دولت افغانستان نیز باید مخالفت خود را با این اقدام احتمالی ضد منافع ملی افغانستان هرچه زودتر اعلام کند.
این درحالی‌ست که گزارش‌ها می‌رسانند که ادارۀ ترامپ روی گزینه تحویل ماموریت نظامی امریکا در افغانستان به یک شرکت خصوصی امنیتی فکر می‌کند.
گفتنی‌ست هنوز مشخص نیست که چنین کاری خواهد شد یا خیر؛ اما پیش از این شورای امنیت ملی افغانستان در این باره واکنشی نشان داده‌است.
قادرشاه، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفته بود که این یک طرح شخصی و با دولت افغانستان مطرح نشده‌اند.
او هم چنان گفته بود که تمام نیازمندی‌های افغانستان در توافق‌نامۀ امنیتی میان کابل و واشگتن مطرح شده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.