افزایـش قتـل و کشتـار در تخـار

گزارشگر:چهار شنبه 1 سنبله 1396 - ۳۱ اسد ۱۳۹۶

حدود ده تن از زنان خانوادۀ یک جوان به نام سمیع‌الله که چند روز پیش در شهر تالقان به قتل رسیده است، از حکومت عدالت می‌خواهند.
این زنان روز گذشته با تجمع در برابر ساختمان ولایت تخار می‌گویند، سمیع‌الله ۶ روز پیش از سوی فردی به نام فرید در منطقۀ قلبرسِ شهر تالقان ولایت mandegar-3تخار کشته شد و اکنون قاتل در خانۀ نورالله، یک مسلح غیرمسؤول به سر می‌برد.
سَویه مادر سمیع‌الله، از نهادهای مسؤول می‌خواهد تا قاتلان پسرش را بازداشت کرده و دادگاهی کنند. به گفتۀ او، این فرمانده غیرمسؤول با خوراندن الکل و قرص‌های نشئه‌آور فرزندش را به کام مرگ کشانده است.
اما سنت تیمور، سخنگوی والی تخار می‌گوید که پولیس تاکنون بر بنیاد ادعای خانوادۀ مقتول، ۳ تن را بازداشت کرده و اگر نهادهای عدلی و قضایی حکم بازداشت شخص دیگری را صادر کنند، آن شخص نیز بازداشت خواهد شد.
از سوی دیگر دو فرد مسلح ناشناس سوار بر موترسایکل شام گذشته دو برادر را در منطقۀ قره‌بایی شهر تالقان با شلیک گلوله کشتند.
فقیرمحمد جوزجانی، فرمانده پولیس تخار می‌گوید که عاملان این رویداد از سوی پولیس بازداشت شده‌اند و اکنون زیر بازپرس قرار دارند.
تخار در ماه های اخیر شاهد قتل های زیادی بوده است. در ساه ماه گذشته دها تن در تخار توسط افراد یک فرمانده مسلح غیر مسوول کشته شده اند. از جمله دو هفته پیش نیروهای بشیر قانت یک فرمانده مربوط به گلبدین حکمتیار بر نماز گذاران در یک مسجد حمله کرد و هشت تن را کشت و یک روز قبل از آن نیز نیروهای همین فرمانده یک مولوی مشهور تخاری را به قتل رسانده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.