سران جهاد و مقاومت در محور بنیاد شهید مسعود جمع می‌شوند

گزارشگر:شنبه 4 سنبله 1396 - ۰۳ سنبله ۱۳۹۶

سران جهاد و مقاومت، فرماندهان جهادی و شخصیت‌های سیاسی هفتۀ گذشته در نشستی در بنیاد شهید مسعود، بر اتحاد و همگرایی در محور بنیاد شهید مسعود تأکید کرده و خواهان گرامی‌داشت با شکوه از هفتۀ شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی کشور شدند.
mandegar-3آن‌ها پس از نشست کم‌سابقۀ خویش در اعلامیه‌‎یی گفتند که به خاطر تقویت هویت کلان جهاد و مقاومت به حیث محکم‌ترین پیوند ملی، پس از این مجالس و تصمیم‌گیری‌ها در محور بنیاد شهید مسعود به گونۀ مستمر ادامه یابد.
در جلسه‌یی که پیرامون گرامی‌داشت از هفتۀ شهید، در سالون بنیاد شهید مسعود تدویر گردیده بود، جمعی از بزرگان مجاهدین به نماینده‌گی از خانوادۀ جهاد و مقاومت از سراسر کشور حضور به هم رسانیده بودند.
حاضرین مجلس در مورد بزرگداشت هرچه بهتر از هفتۀ شهید، ۱۸ سنبله روز شهادت قهرمان ملی و ۲۹ سنبله روز شهادت شهید صلح، بحث‌های همه جانبه نمودند و نوآوری‌هایی به منظور بزرگ‌داشت هرچه با شکوه‎تر از هفتۀ شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی و شهید صلح در نظر گرفته شد.
اشتراک کننده‌گان ضمن صحبت پیرامون اوضاع کنونی کشور، اظهارات غیر مسوولانۀ اخیر آقای گلبدین‌حکمتیار را مایۀ تأسف خوانده محکوم نمودند و اذعان داشتند که با پیوستن وی به دولت قرار بر آن بود تا در تأمین صلح و امنیت ممد واقع شود؛ اما متأسفانه این بیانات ناشیانه و غیر مسوولانۀ آقای حکمتیار به اختلافات و نفاق بیشتر دامن زد.
حاضرین مجلس ضمن یادآوری از نقش مجاهدین حزب اسلامی در کنار سایر مجاهدین افغانستان به خاطر آزادی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و همچنان اشتراک برجستۀ سایر سران این حزب در پروسۀ دموکراسی و نظام‌سازی در کشور طی ۱۷ سال اخیر، اظهارات اخیر آقای حکمتیار را شخصی و نمایانگر انزوا، عقده‌مندی، بی‌خبری از اوضاع و همچنان سرخورده‌گی وی قلمداد نمودند که نه با مجموع حزب اسلامی ارتباط می‌گیرد و نه هم با موقف برادران پشتون ما همخوانی دارد.
در این نشست، با توجه به تحولات کنونی، بر همگرایی و وحدت میان مجاهدین و سران جبهۀ مقاومت تأکید شد.
پس از شهادت قهرمان ملی، سران جهاد و مقاومت در محورهای متعدد جمع شدند و هرکدام آجندای سیاسی خویش را دنبال کردند. این مسأله باعث تشتت و پراکندی در صفوف مجاهدین شد و در نتیجه حلقات مشخص در پی حذف فیزیکی و سیاسی آن‌ها برآمدند.
اما تحولات پسین و به ویژه دسیسه‎سازی و توطیه‎های حلقات مشخص، سران جهاد و مقاومت را بر آن داشته است تا در یک محور واحد جمع شوند و به گونۀ مشترک به کار و فعالیت سیاسی بپردازند.
گروه‌های متعلق به جبهۀ مقاومت از نفوذ قابل توجه اجتماعی- سیاسی برخوردار هستند. اما نبود انسجام و وحدت صفوف از یک سو و فعالیت در محور برنامه‎های شخصی از سوی دیگر، سبب گردیده بود که تأثیر این جریان‌ بزرگ سیاسی و مردمی به مرور زمان کمتر شود.
اکنون، به نظر می‌رسد بنیاد شهید مسعود به عنوان یک محور قابل قبول به همۀ چهره‎ها و شخصیت‎های مربوط به جهاد و مقاومت به عنوان نقطۀ وصل و پیوند این جریان عرض اندام نموده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.