رییس اجرایی در شورای وزیران: شهید مسعود جنگ را دفاع از وطن و مسوولیت اسلامی خود می‌دانست

گزارشگر:روح‌الله بهزاد/ سه شنبه 21 سنبله 1396 - ۲۰ سنبله ۱۳۹۶

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید، شهید احمدشاه مسعود جنگ را هدف تلقی نمی‌کرد، بلکه جنگ را دفاع از وطن و مسوولیتِ اسلامی خود می‌دانست.
دکتر عبدالله عبدالله که دیروز دوشنبه (۲۰ سنبله) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، هم‌چنان بیان داشت که آرزوی شهدای کشور از جهاد و مجاهدت، پایان بخشیدن به جنگ و امیدشانِ صلح و آرامی در کشور بود.
رییس اجرایی حکومت در قسمتی از سخنانش به گشت‌وگذارِ هوادارانِ قهرمان ملی کشور در هجدهم سنبله اشاره کرد و گفت: «من که بخشی از عمرم را در کنار قهرمان ملی کشور سپری کرده‌ام، به یاد دارم که زمانی اگر تحولی به نفع ما در جهاد پیش می‌آمد، مجاهدان گاهی شلیک‌های هوایی می‌کردند، آمرصاحب نه‌تنها که مخالفِ شلیک‌های هوایی بود، بلکه با این کار حساسیت داشت و این حساسیت به حدی بود که عاملان این کار را سرزنش و مجازات می‌کرد».
آقای عبدالله افزود: «این تنها حرکت برای mandegar-3حمایت تلقی شده نمی‌تواند، بلکه نشان می‌دهد که هنوز هم افرادی، حد و حدود ابراز احساسات خود را درک نکرده اند و بی‌اعتنایی را به وضعیت شهروندان نشان می‌دهد. امیدوار استیم که به صورت قطعأ در آینده، در هیچ موردی همچون یک چیزی را شاهد نباشیم و تدابیری در این راستا گرفته شود».
او ادامه داد: شهید احمدشاه مسعود جنگ را هدف تلقی نمی‌کرد، بلکه جنگ را دفاع از وطن و مسوولیتِ اسلامی خود می‌دانست. دکتر عبدالله از شهروندان خواست تا در هفتۀ شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی کشور به جای گشت‌زنی‌ها؛ کاری انجام دهند که موجبِ همکاری، استحکام و امیدواری مردم گردد.
رییس اجرایی هم‌چنان از نیروهای امنیتی بابت تأمین امنیتِ سالروز شهادت قهرمان ملی کشور سپاس‌گزاری و قدردانی کرد و گفت که نیروهای امنیتی در این روز با خویشتن‌داری در برابر مردم برخورد کردند که ما ممنون‌شان هستیم.
آقای عبدالله به حادثۀ یازدهم سپتامبر در امریکا اشاره کرد و با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز هم‌دردی نمود. او گفت: حادثۀ ۹ سپتمبر }شهادت احمدشاه مسهود{ و به تعقیب آن، حادثۀ ۱۱ سپتمبر در تاریخ معاصرِ جهان نقطۀ عطف بود که دنیا را بیشتر متوجه خطر تروریسم ساخت.
دکتر عبدالله بر این باور است که در آن زمان تروریستان شبکه‌هایی را در سراسر دنیا ایجاد کرده بودند و افغانستان نخستین قربانی این شبکه‌ها و مردم افغانستان در صف نخست مبارزه در برابر این شبکه‌ها و گروه‌ها قرار داشتند و دارند.
رییس اجرایی گفت که راهبرد جدید ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان قابل ستایش است و نیاز است تا در این راستا گفت‌وگوهای بیشتری صورت گیرد تا جنبه‌های تأثیرگذارِ این راهبرد بر افغانستان، برای مردمِ افغانستان واضح گردد.
تعهد دوام‌دار و حمایت از حکومت و مردم افغانستان در جنگ با گروه‌های تروریستی، برقراری صلح در افغانستان، تعین نکردن زمان برای همکاری به افغانستان، تشویق کشورها برای همکاری با افغانستان و فشار وارد کردن به کشورهایی که با افغانستان در راستای محو تروریسم کمک نمی‌کنند؛ عمده‌ترین مواردی است که به گفتۀ رییس اجرایی حکومت، در راهبرد جدید امریکا به آن تأکید و تعهد شده است.
دکتر عبدالله هم‌چنان تأکید دارد که در موفق بودن این استراتیژی، نقش و هم‌کاری مردم افغانستان با حکومت نیز بسیار حیاتی و مهم است.
او به اعلامیۀ کشورهای عضور «بریکس» اشاره کرد و اظهار داشت: «اعلامیۀ کشورهای عضو بریکس مورد استقبال مردم و حکومت افغانستان قرار گرفت و این اعلامیه نشان‌گر این است که کشورهای منطقه با آنکه در مسایل مختلف دیدگاه‌های مختلف و متفاوتی دارند، اما نسبت به پدیدۀ تروریسم و گروه‌های ترویستی دیدگاه‌ها در حال نزدیک‌تر شدن است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.