ارگ: همکاری جهان در مبارزه با تروریسم محور صحبت‌های غنی در سازمان ملل است

گزارشگر:ناجیه نوری/ دوشنبه 27 سنبله 1396 - ۲۶ سنبله ۱۳۹۶

رییس‌حکومت وحدت ملی به امریکا می‌رود و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرده، روی مسایل مبارزه با تروریزم صحبت خواهد کرد.
دوا خان مینه‌پال معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در یک نشست خبری گفت: رییس حکومت وحدت ملی افغانستان در حاشیه این نشست با رییس‌جمهور امریکا و مقامات سایر کشورها در خصوص مبارزه با تروریزم و صلح و امنیت گفت‌وگو خواهد کرد.
در این نشست خبری که روز گذشته یک‌شنبه ۲۶ سنبله/ شهریور، در کابل برگزار شده بود، در مورد سفر اشرف‌غنی‌احمدزی به ترکمنستان و حضور در مجمع سازمان ملل متخد معلومات ارایه شد.
معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری می‌گوید: امریکا همکار استراتیژیک افغانستان است؛ بنابراین دراین نشست رییس‌جمهور در مورد همکاری امریکا و افغانستان در خصوص مبارزه با تروریزم، صلح و امنیت صحبت خواهد کرد.
مینه‌پال به خبرنگاران گفت: محمد اشرف‌غنی، رییس‌جمهور افغانستان که به خاطر اشتراک در مسابقات آسیایی به ترکمنستان رفته، از آن کشور مستقیم راهی ایالات متحدۀ امریکا می‌شود.
مینه‌پال گفت که رییس جمهور پس از سفر به ترکمنستان، ناوقت شب به امریکا می‌رود تا در نشست سالانۀ سازمان ملل متحد اشتراک کند.
معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور افزود: محمد اشرف غنی روز نخmandegar-3ست این نشست سخن‌رانی خواهد داشت و در مورد امنیت، تروریزم و مبارزۀ مشترک منطقه و جهان با تروریزم صحبت خواهد کرد.
مینه‌پال تاکید کرد: دراین نشست رییس‌جمهور افغانستان از کشورهای جهان خواهد خواست تا با تروریزم به عنوان یک مسؤولیت مبارزه کنند، در غیر آن مبارزه تاثیرگذار نخواهد بود.
معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری همچنان افزود: ما خواهان مبارزه با ترویزم هستیم و باید کشورهای جهان در مورد کشورهای که تروریزم را حمایت می‌کنند و به تروریستان جا داده اند، یک تصمیم بگیرند.
و اما او در خصوص این‌که آیا افغانستان در نشست سازمان ملل متحد از پاکستان شکایت خواهد کرد، گفت: در حاشیۀ این نشست، رییس‌جمهور با سران بیش‌تر کشورها در مورد مبارزه با تروریزم گفت‌گو خواهد کرد؛ اما در سخن‌رانی‌اش به گونۀ مستقیم در این نشست از پاکستان شکایت نخواهد کرد.
مینه‌پال همچنان می‌گوید: رییس‌جمهورغنی در نشست سازمان ملل متحد از کشورهای منطقه و جهان خواهد خواست تا با پذیرفتن مسوولیت در خصوص مبارزه با تروریزم ما را کمک و همکاری کنند.
این درحالی‌است که محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی صبح امروز (دیروز) در رأس یک هیئت بلند‌ پایۀ دولتی برای سفر رسمی یک‌ روزه عازم عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان گردیده و سپس از آن‌جا به امریکا برای حضور در نشست عمومی سازمان ملل متحد خواهد رفت.
رییس حکومت وحدت ملی افغانستان در این سفر ضمن ملاقات‌ های جداگانه با قربانقلی بردی محمدوف رییس‍‌جمهوری ترکمنستان و امام‌ علی رحمان رییس‌جمهوری تاجکستان در مراسم رسمی گشایش مسابقات آسیایی نیز اشتراک کرد.
غنی را در این سفر صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، داکتر محمد همایون قیومی مشاور ارشد رئیس ‌جمهور در امور زیربناها، محمد شاکر کارگر نمایندۀ خاص رئیس ‌جمهور در امور کشورهای آسیای میانه، سیروس علاف مشاور رئیس‌ جمهور در امور تجارتی و محمد هارون چخانسوری معاون ارتباطات استراتیژیک و رسانه‌های ریاست دفتر مقام عالی ریاست‌ جمهوری همراهی می ‌نمایند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.