عملکرد ورزشکاران افغانستان در سومین روز مسابقات داخل سالون آسیا

گزارشگر:یک شنبه 2 میزان 1396 - ۰۱ میزان ۱۳۹۶

mandegar-3ورزشکاران افغانستان در سومین روز مسابقات ورزش‌های آسیایی توانستند مدل‌های مختلفی به دست بیاورند.
کشتی
ورزشکاران افغانستان در روز سوم این بازی‌ها موفق به پیشروی هستند. در این روز در رشتۀ کشتی کمربندی نظیر احمدی حسینی» در رقابت اول ورزشکار ازبکستان را شکست داد، در دومین مسابقه توانست حریف از تاجکستان را ببرد و اما در «نیمه‌نهایی» نتوانست که ورزشکار ترکمنستانی را ببرد و به مدال برنز بسنده کرد.
بیلیارد
در بخش بلیارد، زمری حساس در اولین بازی‌اش از بیلیاردباز قطری باخت، نادر روحانی از ورزشکار فلیپینی شکست خورد، اما محمد رییس خان سینزی، توانست حریف از کشور فلیپین را ۵ بر ۲ شکست بدهد و صالح محمد محمدی به سختی توانست ورزشکار اردن را ۵ بر ۴ ببرد.
با این نتیجه، محمد رییس خان سینزی در مرحلۀ حذفی فرد باید مقابل «یان بنگتاو» از چین رقابت کند و در صورت پیروزی به جمع ۸ بهترین یا «کوارتر فاینل» این بازی‌ها راه پیدا خواهد کرد. صالح محمد محمدی هم در مرحلۀ ۱۶ بهترین با ورزشکار از فلیپین مقابل شده است و در صورت پیروزی به فینال راه خواهد یافت.
فوتسال
تیم ملی فوتسال کشور در سومین بازی‌اش در مقابل تیم پُر قدرت فوتسال ترکمنستان قرار می‌گیرد. ملی‌پوشان فوتسال افغانستان در دو دیدار قبلی تیم‌های چین و مالدیو را با نتایج مشابه ۶ بر ۱ شکست داده است و هرگاه این دیدار را ببرد صعودش به مرحلۀ حذفی قطعی شد.
در بخش اتلتیک داخل سالون هم در دوش ۶۰ متر مردان و در هیت یا گروه پنجم شمس‌الدین شمو مغلوب شد. در دوش ۸۰۰ متر مردان، صمیم یاری در هیت اول باخت و در جایگاه اخیر ایستاد و در دوش ۴۰۰ متر مردان، پرویز سراجی مغلوب شد. در رشتۀ جوجیستو مرتظی حسین با یک پیروزی مقابل تاجکستانی و یک باخت در برابر امارات نتوانست مدال به دست بیاورد.
موی‌تای
در رشتۀ موی‌تای، زهره رضایی توانست هموطن‌اش راضیه حسینی را ببرد و به نیمه‌نهایی رسد. این موی‌تای‌کار افغانستان در مقابل کاویسوا از ترکمنستان قرار می‌گیرد و در صورت پیروزی، به فاینل این وزن راه پیدا خواهد کرد. هم‌چنان حیات‌الله خیری در بازی اول خودش توانست رسول رسول، ترکمنستانی را در روند اول ضربۀ فنی کرده و به نیمه‌نهایی راه یابد. او در نیمه‌نهایی قرار است امروز با محمد الباری از اردن وارد رینگ مسابقات شود. در صورت پیروزی به فینال وزن ۸۶ کیلوگرم راه پیدا خواهد کرد.
تکواندو
اما تکواندوکاران افغانستان هم شانس برای به دست آوردن مدال نداشتند. آنان مانند بازی‌های کشورهای اسلامی با قرعه‌های سخت مواجه شدند. در وزن ۵۳ کیلوگرم شکریه احمدی از ورزشکار چین باخت و حذف شد. سمیه غلامی از ورزشکار تایلند شکست را پذیرفت و در وزن ۸۷ کیلوگرم، عبدالولی از ورزشکار فلیپین باخت و از مسابقات کنار رفت، اما احمد علی بخشی در وزن ۶۳ کیلوگرم در ابتدا فلیپین را ۵ بر ۴ برد و در بازی بعدی از تایلند باخت و حذف شد.
در این وزن دیگر نمایندۀ افغانستان حکمت‌الله نورانی بود که در رقابت نخست توانست تکواندوکار گوام را ۲۰ بر ۱۰ ببرد، اما در ادامه از حریف پُر قدرت ایرانی باخت و نتوانست که مدال کسب کند. قرار است امروز ۵ تکواندوکار دیگر افغانستان مقابل حریفان به میدان بروند که محسن رضایی در وزن ۵۸ کیلوگرم در برابر تکواندو کار فلسطین دیدار می‌کند.
محمود حیدری نیز در مقابل تکواندوکار از کوره رقابت خواهد کرد. نیلا احمدی در وزن ۴۹ کیلوگرم مقابل ورزشکار از استرالیا مقابل می‌شود و کفایت‌الله غیاثی در وزن ۸۰ کیلوگرم با تکواندوکار ایرانی بازی خواهد کرد. همچنان رامش حسینی با تکواندوکاری از اردن مقابله می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.