یک مدال برنز دستاورد افغانستان در ششمین روز رقابت‎های ورزشی آسیا

گزارشگر:دوشنبه 3 میزان 1396 - ۰۲ میزان ۱۳۹۶

در ششمین روز رقابت‎های داخل تالار و ورزش‎های رزمی آسیا، افغانستان بازهم صاحب یک مدال برنز شد، این مدال را میرویس عمرخیل در رقابت‌‌های کشتی با دو پیروزی و یک شکست به دست آورد.
mandegar-3میرویس عمرخیل، در وزن صد کیلوگرم در اولین بازی توانست حریف هندی خود را ۱۰- صفر ببرد و در دومین دیدارش در برابر ورزشکار ترکمنستانی به برتری رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت، اما در این مرحله، در برابر کشتی‌کار ایرانی تن به شکست داد و از صعود به دیدار پایانی باز ماند.
اجمل اسحاق‌زی، دیگر ورزشکار افغانستان در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم در اولین بازی‌اش توانست کشتی‌گیر هند را شکست بدهد و در مرحلۀ بعدی، از کشتی‌گیر ایران شکست خورد و نتوانست مدال بگیرد.
در بسکتبال سه نفره که افغانستان در برابر قطر به میدان رفت، سرانجام ۲۲-۸ تن به شکست داد و در بازی دیگرش به مصاف ساموا رفت. این دیدار را نیز ۲۱-۱۸ مغلوب شد و نتوانست راهی مرحلۀ بعدی شود.
در کشتی کمربندی، نصیر احمد اکرمی در وزن هفتاد کیلوگرم و در اولین رقابتش، حریف پاکستانی را شکست داد و در مرحلۀ بعدی از ترکمنستان شکست خورد و حذف شد.
در پایان روز ششم این رقابت‎ها، افغانستان با به دست آوردن یک مدال طلا، یک نقره و هفت برونز، در بین ۶۴ کشور شرکت کننده، مقام ۲۳ را به خود اختصاص داده است. ترکمنستان با گرفتن ۶۹ مدال طلا و مجموعأ ۱۷۵ مدال، در صدر قرار دارد. ایران با ۱۷ مدال طلا و مجموع ۶۶ مدال، دوم است و ازبکستان با ۱۶ مدال طلا و مجموع ۷۷ مدال سوم است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.