شـروع بـازی‌های اینـویکتـوس در تورنتو با شرکت افغانستان

گزارشگر:سه شنبه 4 میزان 1396 - ۰۳ میزان ۱۳۹۶

mandegar-3بازی‌های اینویکتوس که در آن سربازان مصدوم و معلول در جنگ از ۱۷ کشور در ۱۲ رشتۀ ورزشی شرکت دارند، در مرکز هوایی کانادا در تورنتو آغاز شد. تیم والیبال نشستۀ افغانستان هم در این بازی‌ها سهم دارد.
این بازی‌ها از سوی شاهزاده هری، نوۀ ملکه بریتانیا که به عنوان خلبان هلی‌کوپتر در افغانستان خدمت کرده، بنیان‌گذاری شده و قرار است تا آخر سپتامبر ادامه پیدا کند.
در مراسم گشایش این بازی‌ها شاهزاده هری گفت که می‌خواهد جهانیان از «کسانی که یونیفورم به تن می‌کنند» الهام بگیرند.
او هم‌چنین گفت که به بالا بردن آگاهی دربارۀ قربانی‌هایی که سربازان ارتش در جریان جنگ داده‌‌اند، متعهد مانده است.
تیم والیبال نشستۀ افغانستان که بیشتر اعضای آن سربازان معلول ارتش هستند، قرار است امروز سه‌شنبه (۲۶ سپتامبر) با تیم‌های فرانسه و بریتانیا رقابت کند.
در مراسم گشایش بازی‌های اینویکتوس چهره‌هایی چون جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، شهزاده هری و ملانیا ترامپ، بانوی اول امریکا حضور داشتند.
بازی‌های اینویکتوس (Invictus) برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ در لندن و سپس در سال ۲۰۱۶ در فلوریدای امریکا برگزار شد. قرار است دور بعدی این بازی‌ها در سال ۲۰۱۸ در سیدنی استرالیا برگزار شود.
تیم‌هایی از کشورهای افغانستان، استرالیا، کانادا، دانمارک، استونی، فرانسه، گرجستان، آلمان، عراق، ایتالیا، اردن، هلند، نیوزیلند، رومانی، اوکراین، بریتانیا و امریکا در این بازی‌ها شرکت دارند.
شرکت کننده‌گان این بازی‌ها یا در جنگ مصدوم و معلول شده‌اند یا از نظر روانی ضربه شدید دیده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.