دست معاون در یخن رییس دستور بررسی فساد در مجلس صادر شد

گزارشگر:سه شنبه 18 میزان 1396 - ۱۷ میزان ۱۳۹۶

رییس مجلس نماینده‌گان به کمیسیون‌های موظف این مجلس دستور داد تا بررسی‌های‌شان را در مورد اتهام فساد در دبیر خانه این نهاد آغاز کنند.
همایون همایون معاون اول مجلس نماینده‌گان عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس و خدای نظر نصرت رییس دبیرخانۀ این نهاد را به فساد متهم کرده mandegar-3است.
معاون مجلس ادعا کرده که ده‌ها میلیون افغانی در عقد قراردادهای مربوط به مجلس، استخدام کارمندان خیالی و کرایه خانه خیالی از سوی رییس دبیرخانه مجلس اختلاس شده و عبدالرئوف ابراهیمی نیز در این فساد دست دارد.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس این اتهام‌ها را بی مورد خواند و خدای نظر نصرت نیز گفت که حاضر است یک افغانی بودجه مجلس حساب دهد.
هفته گذشته مجلس نماینده‌گان روی این مساله بحث کرد و سر انجام کمیسیون‌های مالی و بودجه، عدلی و قضایی، مصئونیت وکلا، تفتیش مرکزی و رسیدگی به شکایات موظف شدند تا این مساله را بررسی کرده و به تالار گزارش دهند.
همایون همایون معاون اول مجلس روز دوشنبه (۱۷ میزان) بار دیگر این مساله مطرح کرد و گفت که عبدالرئوف ابراهیمی از صلاحیت‌هایش سوء استفاده می‌کند.
آقای همایون افزود، رییس مجلس با فرستادن مکتوب به دادستانی گفته که اظهارات معاون اول خلاف قانون و شکایت اش فاقد اعتبار است.
عبدالرئوف ابراهیمی گفت که مطابق به قانون و مشوره با اعضای هیات اداری به دادستانی کل مکتوب فرستاده که صلاحیت بررسی اتهام مجلس را ندارد؛ زیرا به گفته وی، بررسی امور مالی نهادهای دولتی از صلاحیت اداره عالی تفتیش و کنترول ریاست جمهوری است.
آقای ابراهیمی بیان داشت که اگر قرار باشد این موضوع از سوی اداره تفتیش ریاست جمهوری بررسی شود، رییس جمهور باید اجازه آن را صادرکند نه معاون اول مجلس.
این بحث از سوی نماینده‌گان حاضر در مجلس شخصی خوانده شد و به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. به گفته آنان، دامن زدن هر روزه به این موضوع، حیثیت مجلس را بیشتر صدمه میزند.
سید اکرام یک عضو مجلس گفت که مشکل بین اعضای هیات اداری است و تا زمانیکه این مشکل حل نشود، نباید مجلس، امور نظارتی اش را به پیش ببرد.
فوزیه کوفی نیز خطاب به هیات اداری مجلس گفت، هر مشکلی که دارید شخصی است و این گونه صلابت مجلس را بیشتر از این زیر سوال قرار نداده و وقت ملت را ضایع نسازید.
سرانجام عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس به کمیسیون‌های توظیف شده برای بررسی این اتهام‌ها دستور داد که کار بررسی‌شان را از امروز شروع کنند و تا سه روز دیگر به داخل تالار گزارش دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.