در برنامۀ وفاق ملی در هرات مطرح شد: «وفـاق ملی» در پی ایجاد همبستـگی و شکستاندن بن‌بست کنونی است

- ۲۴ میزان ۱۳۹۶

کنفرانس وفاق ملی دیروز (یک‌شنبه، ۲۳ میزان) با حضور صدها تن از شخصیت‎ها و نخبه‌گان فرهنگی- سیاسی در ولایت هرات برگزار شد.
در آغاز این کنفرانس، محمد ابراهیم مصون، رییس بنیاد شهید مسعود در هرات، ضمن تشریح راه‌اندازی برنامۀ وفاق ملی در هرات، دربارۀ مقدمات و manegar-3پیش‌نیازهای طرح وفاق ملی صحبت کرد.
آقای مصون به بی‌اعتمادی‌های اجتماعی، سیاسی و گروهی در افغانستان اشاره کرد و گفت که راه حل اساسی و بنیادی در کشور، عملی‌سازی طرح وفاق ملی می‌‎باشد.
در ادامه، احمدولی مسعود، مبتکر طرح آجندای ملی و وفاق ملی، دربارۀ اهداف طرح وفاق ملی به تفصیل صحبت کرد. آقای مسعود با تشریح وضعیت امنیتی، سیاسی و اجتماعی کشور گفت که راه حل بیرون رفت از بن‌بست و وضعیت ناهنجار کنونی، اجرایی‌نمودن طرح وفاق ملی می‌باشد.
احمدولی مسعود با اشاره به نشست گفت‌وگوهای امنیتی هرات گفت که متأسفانه کشورهای منطقه چنان درگیر منافع و اهداف خود هستند که اگر سیاسیون و مردم افغانستان نتوانند روی طرحی برای بیرون رفتن از وضعیت موجود به توافق برسند، اوضاع کشور به مراتب بدتر از این خواهد شد.
رییس بنیاد شهید مسعود علاوه کرد که وفاق ملی که امروز به عنوان یک طرح پیشنهادی در برابر مردم و حاضرین قرار گرفته است و در پی همبستگی ملی می‌باشد، نتیجه مباحث و دیالوگ طولانی شخصیت‌ها و نخبه‌گان سیاسی و علمی کشور است.
سپس، حجت‌الاسلام مصباح، دربارۀ وفاق و اتحاد در پرتو آیات قرآن‌کریم و احادیث پیغمبر بزرگ اسلام صحبت کرد و گفت که اقتدار و عزت یک مملکت و سرزمین بدون همبستگی و اخوت دست‌نیافتنی خواهد بود.
همچنان، حبیب‌الرحمن پدرام، نماینده شورای ولایتی هرات، گفت که در طرح‌های سیاسی برای نجات کشور باید خواست‌ها و دیدگاه‌های همۀ مردم افغانستان در نظر گرفته شود.
این نماینده شورای ولایتی هرات با بیان این‌که بی‌توجهی به حوزۀ غرب کشور باعث بی‌اعتمادی میان مرکز و ولایات حوزۀ غرب گردیده است، گفت که باید در طرح وفاق ملی این مسأله در نظر گرفته شود.
در ادامه، بحث آزاد به گرداننده‌گی محمد رفیق شهیر رییس متخصصان هرات برگزار شد و اشتراک کننده‌گان دیدگاه‌ها و پرسش‌های‌شان را مطرح کردند.
در پایان، احمدولی مسعود، به گونۀ مفصل به سوال‌ها و دیدگاه‌ها حاضرین پاسخ ارایه کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.