توسعه افغانستان برای دیگر کشورها یک تهدید نیست

گزارشگر:شنبه 29 میزان 1396 - ۲۸ میزان ۱۳۹۶

mandegar-3رییس حکومت وحدت ملی در مراسم افتتاح دوازدهمین نشست شهردارانِ راه ابریشم، خطاب به کشورهای مداخله کننده در امور افغانستان گفت: توسعه و ایجاد چهارراه‌های جدید برای کشورها خطر نه، بلکه فرصت است. ما آسیا و جهانی را می‌خواهیم که با هم در ارتباط باشند.
محمد اشرف غنی پیش از ظهر دیروز جمعه، ۲۸ میزان در مراسم افتتاح دوازدهمین نشست شهرداران راه ابریشم که در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شده بود، اظهار داشت: شما مهمانان عزیز در حالی به کابل آمده اید که کشور تحت حمله شبکه‌های نفرت و ناامیدی قرار دارد، این شبکه‌ها باید در قرن ما وجود نداشته باشند.
رییس حکومت خاطر نشان کرد: کشورهایی که بقای خود را در حمایت از این شبکه‌ها می‌بینند این پیام را باید درک کنند که خود را منزوی می‌سازند.
آقای غنی علاوه کرد: افغانستان جزء چهار راه‌های آسیا بوده، اکنون فرصت برای ایجاد چهارراه‌های جدید ایجاد شده است. ایجاد چهار راه‌های جدید برای کشورها خطر نه، بلکه فرصت است. ما آسیا و جهانی را می‌خواهیم که با هم در ارتباط باشند.
محمد اشرف غنی در دوازدهمین نشست شهرداران راه ابریشم با بیان این‌که ضرورت است تا شبکۀ شهرداران افغانستان به یک شبکۀ منظم کاری مبدل شود، تأکید کرد: شهرداران باید ممثل آواز شهروندان باشند. شما «شهرداران» زیردستان من نه، بلکه همکاران من هستید.
رییس حکومت وحدت ملی در این نشست ابراز داشت: نیاز است تا گفتمان شما به یک گفتمان بین‌المللی جاده ابریشم مبدل شود و وسیلۀ انتقال معلومات و دیدگاه فراهم شود.
او تأکید کرد که هر شهردار باید حداقل با یک تا پنج شهردار دیگر شبکۀ ارتباطی ایجاد کند.
گفتنی است که دوازدهمین نشست شهرداران کشور‌های شامل راه ابریشم به تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان سال روان در شهر کابل توسط شهرداری کابل برگزار می‌گردد. این نشست با اشتراک مهمانان داخلی و خارجی در حضور محمد اشرف غنی رییس، حکومت وحدت ملی در ارگ افتتاح شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.