استقبال سرد پاکستان از وزیر خارجۀ امریکا

گزارشگر:چهار شنبه 3 عقرب 1396 - ۰۲ عقرب ۱۳۹۶

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا روز سه‌شنبه در حالی بعد از سفر از پیش اعلام نشده‌اش به افغانستان وارد خاک پاکستان شد که مقام‌های این کشور استقبال سردی از او به عمل آوردند.
mandegar-3به گزارش خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که اخیراً واشنگتن فشارها را بر پاکستان به دلیل آنچه که حمایت این کشور از شبه‌نظامیان طالبان با دادن «پناهگاه‌های امن» به آنها خوانده افزایش داده است.
دیروز بعد از ورود تیلرسون به فرودگاه نظامی در شهر راولپندی پاکستان تنها یک هیات سطح متوسط از سوی وزارت خارجه این کشور از او استقبال کرد.
پس از آن او در قالب یک کاروان از موترهای لندکروز و محافظت امنیتی شدید به سفارت امریکا در منطقه دیپلماتیک اسلام آباد رفت.
او قرار است دیدارهایی با شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر و جنرال قمر جاوید بجوا، رییس ستاد کل ارتش پاکستان داشته باشد.
پیشتر وزیر خارجه امریکا در افغانستان گفته بود که در سفرش به پاکستان، پیشنهاد مشخصی را با مقام‌های آن کشور مطرح خواهد کرد که از حمایت طالبان دست بردارند.
رکس تیلرسن گفت که روابط امریکا با پاکستان مشروط به همکاری‌های آن کشور در پروسه صلح افغانستان خواهد بود.
وی افزود:
«ما خیلی درخواست مشخصی از پاکستان داشته ایم تا آن‌ها از حمایتی که برای طالبان و سایر گروه‌های تروریستی در آن کشور فراهم می‌کنند، دست بردارند. طوریکه گفته ایم، در تمامی استراتژی، این شرط‌‌ها در اولویت قرار دارند. بناءً روابط ما با پاکستان بر اساس اقدام آن‌ها در مواردی که برای ما مهم است، مشروط خواهد بود.»
وزیر خارجه امریکا همچنان افزود که کشاندن طالبان به میز مذاکره توسط پاکستان نیز در شرط‌های واشنگتن با اسلام‌آباد شامل است.
به‌گفته رکس تیلرسن، پاکستان نیاز دارد تا با چشمان باز به وضعیت و آن گروه‌های تروریستی ببیند که در آن کشور فعالیت دارند یا در پناهگاه‌های امن به سر می‌برند.
تیلرسن ارشدترین مقام اداره فعلی امریکا است که از پاکستان دیدن می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.