من هســتم!

گزارشگر:دو شنبه 8 عقرب 1396 - ۰۷ عقرب ۱۳۹۶

◄مارک وب
◄برگردان: فرناز صفدری

mandegar-3چه‌قدر احساس فوق‌العاده‌یی‌ست که انسان به خودش با دیدۀ مثبت بنگرد، ترس از پذیرفته‌ نشدن و تنها ماندن را رها کند و با خود و دیگران صادق باشد، بتواند خودش باشد و یگانه‌گی وجود خویش و دیگران را دریابد.
آیا ما به ارزش خود واقف هستیم؟ آیا از تجارب ارزشمندی که زنده‌گی پیش روی‌مان می‌گذارد، بهره‌ می‌بریم؟
ما باید از ظرفیت‌های بالقوۀ اطراف خود آگاه باشیم و تغییرات سازنده را با آغوش باز بپذیریم. مطمین باشید با تغییر نگرش‌ها و رفتارمان، شرایط هم تغییر می‌کند. توصیه‌هایی که در زیر آمده است، به شما کمک می‌کند تمام ظرفیت‌های بالقوۀ خود را به‌کار گیرید.
ـ روزمره‌گی را رها کنید. برای این کار برنامه‌های معمول خود را تغییر دهید. برای نمونه مسیر متفاوتی از محل کار تا منزل برگزینید. یا هفته‌‌یی یک‌بار غذا را در بیرون از خانه صرف کنید. مدتی تلویزیون تماشا نکنید و دست به کاری بزنید که شما را از کسالت و یکنواختی برهاند.
ـ دربارۀ خودتان بی‌طرفانه قضاوت کنید.
ـ خود را از دید دیگران ببینید. تصور کنید دوستان، همکاران یا همسرتان چه دیدی نسبت به شما دارند.
ـ حداقل ۲۰ دقیقه از روز را زمانی برای آرامش خود قرار دهید.
ـ دربارۀ اطراف‌تان کنجکاو باشید. مطالعه‌ کنید، به مسافرت بروید یا در فعالیت‌های جدید حضور یابید.
ـ فهرستی از ۱۵ ویژه‌گی برتر و قابل ملاحظۀ خود تهیه کنید.
ـ لیست دیگری از ویژه‌گی‌هایی که باید درون خود تقویت کنید، تهیه نمایید. برای نمونه: باید در زمینۀ فعالیت‌های اوقات فراغت، بیشتر کار کنم.
ـ بخشی از اوقات خود را با کودکان و افراد سالخورده سپری کنید. کودکان خصلت‌های فطری مانند اعتماد، مقاومت و عشق‌ورزی بی‌قید و شرط را در ما زنده می‌کنند. سالخورده‌گان نیز ما را از تجارب خود بهره‌مند می‌سازند و موجب افزایش آگاهی ما می‌شوند.
ـ با دید باز به مسایل بنگرید. اطمینان یافتن از صحت چیزها خوب است، اما باید به دور از تعصب و غرض‌ورزی باشد.
ـ از احساسات دیگران آگاه باشید و بدانید چه موقع حق انتقاد و چه موقع حق پیش‌داوری دارند. وقتی دیگران را به خوبی درک کنید و به آنها احترام بگذارید، آنها را به سوی خود جذب می‌کنید.
به عنوان یک هدف کلی، ما باید چیزهای منفی را از خود دور بسازیم و خود را با آن‌چه از کنترل‌مان خارج است، وفق دهیم. ما می‌توانیم راه مقابله با اضطراب را فرا گیریم. هم‌چنین می‌توانیم بیاموزیم نسبت به خود دید مثبتی داشته باشیم و این واقعیت را که هیچ کسی نمی‌تواند دقیقاً عین ما باشد، دریابیم و از آن لذت ببریم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.