احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





نبود یک مأمور صدهاتن را سرگردان ساخته است

گزارشگر:ناجیه نوری/ یک شنبه 14 عقرب 1396 - ۱۳ عقرب ۱۳۹۶

کسانی‌که در صف طولانی پشت درب آرشیف ریاست تقاعد، ایستاده بودند تا مشکل‌شان حل شود، با عصبانیت می‌گفتند که سه هفته است به خاطر دریافت وثیقه به آرشیف مراجعه می‌کنند؛ اما به دلیل این‌که مدیر یا مسوول آرشیف نیامده، سرگردان اند و کارشان نشده است.
mandegar-3این مراجعین ادعا می‌کنند که چندین بار برای حل این مشکل به رییس ریاست تقاعد نیز مراجعه کردند؛ اما هیچ کس به حرف آنان گوش نکرده و مشکل همچنان باقی است.
این افراد می‌‎گویند: به دلیل این‌که از ولایات مختلف آمدند و برای بود و باش در کابل جای ندارند، مجبور اند در آخر هفته به ولایت‌شان رفته و شنبه هر هفته دوبار برگردند و در نهایت هم به دلیل نبود مدیر آرشیف کارشان انجام نشده است.
بالاخره با پرس و جوی فراوان دریافتیم که مسوول یا مدیر آرشیف ریاست تقاعد به دلیل کم بودن معاش، دیگر به وظیفه حاضر نمی‌شود و چون تنها مدیر آرشیف کار را بلد است؛ بنابراین کار مراجعین از زمان نیامدن او معطل شده و در نهایت معلوم نیست که چه کسی باید این مشکل را حل کند؛ زیرا با مراجعه چندین بار به دفتر رییس ریاست تقاعد ضمن‌ این‌که موفق به دیدار وی نشدیم، نتوانستیم از مسوولان زیر دست رییس صاحب نیز جواب قناعت‌بخش بگیریم.
طبق مقرره ریاست تقاعد، کسانی‌که ورثه متقاعد استند، قبل از انجام بای‌متریک یا گرفتن نشان انگشت، باید کاپی وثیقه را به عنوان سند معتبر ارایه کنند تا به عنوان ورثه شناخته شده و نشان انگشت‌شان گرفته شود و وثیقه هم در آرشیف ریاست تقاعد نگهداری می‌شود.
و اما مشکل اصلی این‌جاست که در بخش آرشیف ریاست تقاعد تنها یک نفر به عنوان مدیر آرشیف ایفاء وظیفه می‌کند که اکنون به دلایل مختلف که از سوی مراجعین مطرح می‌شود، بیش از سه هفته است که به کارش حاضر نشده است.
حالا سوال اصلی این است که اگر فرض کنیم، مدیر آرشیف ترک وظیفه و یا به هر دلیل فوت کند، چه کسی باید مشکل مردم را حل کند و کار مدیر آرشیف که یک وظیفه مهم و مسکلی می‌باشد را به پیش ببرد؟
چرا در آرشیف ریاست تقاعد که یک ریاست بسیار مهم است و اسناد متقاعدین تمامی ولایت افغانستان در آن‌جا قرار دارد و نگهداری می‌شود، فقط یک نفر مسلکی مسوول داشته باشد؟
چرا رییس ریاست تقاعد به این مساله مهم توجه نکرده و هیچ متوجه نشده که باید در آرشیف ریاست تقاعد به اضافه مدیر چند نفر دیگر مسلکی را نیز استخدام کند تا در صورت غیابت و یا هم فوت مدیر آرشیف، کارها را به پیش ببرد.
چرا آرشیف که یکی از بخش‌های مسلکی است و افراد آموزش دیده و خاص در آن‌جا کار می‌کنند، فقط یک نفر مسلکی استخدام شود و ده‌ها چرا دیگر؟
و اما مسوولان در وزارت کار و امور اجتماعی ضمن بی‌خبری از این موضوع وعده می‌سپارند که این مشکل را بررسی و به زودی حل خواهند کرد.
مسوولان در وزارت کار و امور اجتماعی به روزنامه ماندگار می‌گویند: به زودی این موضوع را با ریاست تقاعد در میان گذاشته و آن را حل خواهند کرد و به مردم وعده می‌سپارند که این مشکل را بررسی خواهند کرد.
صفیه صدیقی مشاور وزارت کار و اموراجتماعی به روزنامه ماندگار می‌گوید: این موضوع در کنار این‌که با مسوولان ریاست تقاعد در میان گذاشته خواهد شد، در جلسه روز یک شنبه ۱۴ عقرب/ آبان، شده و آن را به بررسی خواهند گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.