اشتباهات رایجِ نو عروس‌ها و تازه‌ دامادها

گزارشگر:سه شنبه 23 عقرب 1396 - ۲۲ عقرب ۱۳۹۶

بخش نخست/

mandegar-3کسانی که به تازه‌گی ازدواج کرده‌اند، تا حد زیادی به دانشجویانِ سالِ اولی شباهت دارند. آن‌ها نیز انسان هستند و مرتکب اشتباه می‌شوند، اما می‌توانند اشتباهات خود را به حداقل برسانند. در این نوشته، چند توصیۀ مفید راجع به اشتباهات رایج نوعروس‌ها و تازه‌دامادها می‌آید:
◄ ۱ـ زوجین فراتر از مراسم عروسی را نمی‌بینند!
برخی از زوجین آن‌چنان غرق در مراسم عروسی می‌شوند که به مسایل دیگر فکر نمی‌کنند، درحالی که مراسم عروسی هرچه‌قدر هم که باشکوه باشد، یک روز بیشتر طول نمی‌کشد و پس از آن، شما باید زنده‌گی نوینی را آغاز کنید.
◄ ۲ـ زوجین در صدد تغییر یکدیگر برمی‌آیند
به احتمال قوی، شما به این علت با همسرتان ازدواج کرده‌اید که او را دوست دارید، در این صورت دلیلی برای تغییر دادنِ او وجود ندارد. راستش را بخواهید، بیشتر بزرگ‌سالان تغییر چندانی نمی‌کنند؛ بنابراین بهتر است شما همسرتان را آن‌گونه که هست، بپذیرید و به علت ویژه‌گی‌های خاصِ او دوستش داشته باشید. تلاش برای تغییر دادن همسرتان، باعث رنجشِ او و سست شدنِ پایه‌های ازدواج‌تان می‌شود.
◄ ۳ـ زوجین با خویشاوندان همسرِ خود رفتار شایسته‌یی ندارند
اگر در ارتباط با خویشاوندان همسرِ خود دچار مشکل شدید، هرچه زودتر به فکر اصلاحِ آن باشید و در آشتی کردن پیش‌قدم شوید. زیرا تنها کسی که در این میان آسیب می‌بیند و خود را تحت فشار احساس می‌کند، همسرتان است.
◄ ۴ـ زوجین در مشاجراتْ احساسات خود را کنترل نمی‌کنند
داشتن روحیۀ پرخاش‌گرانه یا فریاد کشیدن، کمکی به حل مشکلات نمی‌کند؛ حال آن‌که مذاکرات منطقی و توأم با آرامش نتایج بسیار مثبتی دارد. اگر در زمان بروز مشاجره نتوانید احساسات خود را کنترل کنید، زنده‌گی زناشوییِ شما به خطر می‌افتد، بنابراین هر کاری که از دست‌تان برمی‌آید انجام دهید، از قطع مشاجره گرفته تا مشورت با یک متخصص.
◄ ۵ـ زوجین از بحث‌های ضروری اجتناب می‌کنند
هیچ کس دوست ندارد راجع به مسایل ناخوشایند حرف بزند، ولی پس از ازدواج چاره‌یی جز این کار ندارید! یادتان باشد هرگز مشکلات را نادیده نگیرید.
◄ ۶ـ زوجین دربارۀ مسایل پیش پا افتاده مشاجره می‌کنند
تمام زوجین گاهی در مورد مسایل پیش پا افتاده جروبحث می‌کنند، از باز گذاشتن درِ خمیر دندان گرفته تا قرار دادن لباس‌ها بر روی کوچ. وقت خود را صرف امور مهم‌تر کنید. در واقع اگر بدترین کاری که همسرتان انجام می‌دهد این است که جوراب ناپاکِ خود را روی اتاق می‌اندازد، شما باید خودتان را آدم خوش‌شانسی بدانید!
◄ ۷ـ زوجین گاهی حسادت می‌کنند
یادتان باشد همسرتان شما را به عنوان شریک زنده‌گی خود انتخاب کرده و حسادت، وقت تلف کردن است. با این کار همسرتان به این باور می‌رسد که به او اعتماد ندارید و رنجیده‌خاطر می‌شود.
فراموش نکنید حسادت، در زنده‌گی زناشویی حکم سم را دارد!
◄ ۸ـ زوجین گاهی مثل افراد مجرد رفتار می‌کنند
پس از ازدواج، وقت آن فرا می‌رسد که بزرگ شوید! شاید شما در زمان تجرد اوقات خود را با دوستان‌تان می‌گذراندید؛ ولی پس از ازدواج این کار، قابل قبول نیست. اکنون شما می‌دانید که چه کاری درست است و چه کاری نادرست. بنابراین کار درست را انجام دهید!
◄ ۹ـ زوجین دست از غرور خود برنمی‌دارند
اگر یکی از طرفین تمایلی به عذرخواهی کردن نداشته باشد و علایق همسرش را نادیده بگیرد، پایه‌های ازدواج سست می‌گردد. غرور، مانع از حل مشکلات می‌شود. در واقع شما باید مسوولیت اقداماتِ خود را بپذیرید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.