بارش برف در غور و غزنی راه‏‎های ۱۲ ولسوالی را مسدود کرد

- ۲۳ عقرب ۱۳۹۶

mandegar-3در نتیجۀ بارش شدید برف در ولایت‌های غور و غزنی مسیر ۱۲ ولسوالی با مراکز ولایت‌ها مسدود شد. حجم برف در ولسوالی ناور، اجرستان، مالستان، جاغوری و جغتویِ غزنی از ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر گزارش شده است.
خالق‌داد اکبری، رییس شورای ولایتی غزنی می‌گوید، بیشتر خانوادهای این ولسوالی‌ها با کم‌بود مواد سوخت، دارو و مواد غذایی روبه‌رو‌اند.
مقام‌های محلی در این ولسوالی‌ها می‎گویند که برف‌باری ادامه دارد و مردم پاک‌کاری برخی راه‌های متنهی به بازار ولسوالی‌ را آغاز کرده‌اند تا امکانات زمستانی و مواد غذایی را انتقال دهند.
محمدآصف ذهین، رییس فواید عامۀ غزنی می‌گوید، قرارداد پاک‌کاری راه‌های مواصلاتی این ولسوالی‌ها با شرکت‌های پیمان‌کار نهایی شده و این شرکت‌ها کار پاک‌کاری راه‌ها را آغاز کرده‌اند.
به گفتۀ رییس فواید عامۀ غزنی، تنها کار پاک‌کاری راه ولسوالی ناور به دلیل شدت بارش شدید برف و توفان با مشکل مواجه شده است.
همچنان عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور به سلام‌وطندار می‌گوید که در نتیجۀ ریزش باران و برف شب گذشته، تمام راه‌های مواصلاتی ۷ ولسوالی غربی این ولایت به شمول ولسوالی چهارسده با مرکز، بسته شده است.
مسؤولان فواید عامۀ غور می‌گویند که بر اساس قرارداد آنان با شوراهای توسعه‌یی روستاها، این شوراها مکلف به پاک‌کاری راه‌ها اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.