فدراسیون ورزش‌های همه‌گانی در هرات ایجاد می‌شود

گزارشگر:سه شنبه 30 عقرب 1396 - ۲۹ عقرب ۱۳۹۶

mandegar-3رییس تربیت بدنی هرات می‌گوید، قرار است این اداره یک فدراسیون را تحت نام فدارسیون ورزش‌های همه‌گانی ایجاد کند.
حمیدالله کبیر، رییس تربیت بدنی هرات به خبرگزاری فارس گفته است: قرار است این اداره یک فدراسیون را تحت نام فدارسیون ورزش‌های همه‌گانی ایجاد کند و در نقاط مختلف پارک‌های شهر هرات مربی‌های ورزشی با شهروندان هرات تمرین ورزش‌های صبح‌گاهی را انجام دهند.
آقای کبیر می‌افزاید: از آن‌جایی که در حال حاضر این فرهنگ هنوز نهادینه نشده و نیاز مبرم هر انسان به ورزش در هنگام صبح است؛ شهروندان هرات نیز به صورت انفرادی در برخی از پارک‌ها به ورزش می‌پردازند. این کار را همه‌گانی خواهند کرد و به زودی در تمامی ناحیه‌های هرات در پارک‌ها این کار آغاز خواهد شد.
او گفت: در کنار ورزش‌های صبح‌گاهی، برای شهروندان ورزش‌های زورخانه‌یی و باستانی هم قرار است تا در آینده‌یی نزدیک برای علاقه‌مندان این فدارسیون‌ها ایجاد شود.
رییس اداره تربیت بدنی هرات افزود: قرار است تا در سال جدید هرات میزبان ۵ دوره مسابقات بین‌المللی باشد که این ورزش‌ها در رشته‌های المپیکی مانند تکواندو، شطرنج، بسکتبال و کاراته برگزار خواهد شد که این کار خود بیان‌گر توانایی‌های ادارۀ تربیت‌بدنی هرات است که از میان دیگر ولایت‌های افغانستان توان برگزاری این مسابقات را دارد و در حال حاضر از آغاز سال جاری تاکنون میزبان بیش از ۱۰ دوره مسابقات مختلف سراسری بوده است.
آقای حمید کبیر بیان داشت: قرار است تا در آیندۀ نزدیک برای حل مشکل نبود سالون ورزشی برای بانوان با همکاری‌های تربیت بدنی افغانستان در هرات سالون ویژۀ ورزش‌های بانوان در سال جدید ایجاد شود که سبب رفع چالش اصلی بانوان ورزشکار خواهد شد.
در هرات بیش از ۵۰ فدراسیون ورزش‌های مختلف وجود دارد که در این فدراسیون‌ها بیش از ۵۰ هزار ورزشکار دارند که از این میان ۵ هزار بانو نیز در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند. مسوولان تربیت بدنی هرات می‌گویند که با وجود ورزشکاران خوب هرات در تمام رشته‌های ورزشی، اما هنوزهم هرات در مورد بی‌مهری مرکز افغانستان قرار دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.