عدم نظارت حکومت بر ۲۱ درصد مکتب‌های هرات

- ۰۶ قوس ۱۳۹۶

mandegar-3رییس معارف ولایت هرات می‌گوید که به علت ناامنی نمی‌توانند از ۲۰۰ مکتب از مجموع ۹۷۰ مکتب این ولایت نظارت کنند و طالبان بر این مکتب‌ها نظارت دارند. عبدالرزاق احمدی در یک نشست خبری امروز می‌گوید، ولسوالی کشک‌کهنه یکی ازولسوالی‌هایی‌ست که به جای آنان، طالبان از مکتب‌های آن نظارت می‌کنند.
آقای احمدی در این نشست همچنان از نرفتن دست‌کم ۲۰۰ هزار کودک به مکتب خبر می‌دهد و علت آن را فقر و تهدیدات امنیتی عنوان می‌کند. در کنار نگرانی معارف از عدم نظارت ازمکتب‌های هرات، کم‌بود ۷۲ درصد کتاب‌های آموزشی، ساختمان مکتب‌ها و نبود آموزگاران حرفه‌یی از چالش‌های دیگر آموزش و پرورش هرات به شمار می‌روند.
نظارت طالبان از مکتب‌ها به جای ادارۀ معارف با موجی از انتقادها در میان شماری از اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی هرات روبه‌رو شده است.
سیدعظیم کبرزانی، عضو شورای ولایتی هرات می‌گوید که نظارت از سوی طالبان از مکتب‌های هرات، حاکمیت قانون را زیر سوال می‌برد. جواد عمید، فعال مدنی نیز به این باور است که نظارت طالبان از مکتب‌های این ولایت، ناتوانی معارف را نشان می‌دهد.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌پذیرد که حکومت بر تمام نقاط این ولایت حاکم نیست، اما از تلاش‌های مردم برای تداوم روند آموزش در این ولایت استقبال می‌کند.
شیندند، گلران، پشتون‌زرغون و کشک‌کهنه از ولسوالی‌هایی‌اند که گفته می‌شود بیشتر در تیررسی تهدیدات امنیتی قرار دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.