۲۵ راه به افکار خلّاق و زیبا

گزارشگر:شنبه 11 عقرب 1396 - ۱۰ قوس ۱۳۹۶

بخش سوم و پایانی/

mandegar-3همیشه برنامه‌های بلندمدت داشته باشید حتا اگر آن را هر روز تغییر دهید
نفس برنامه‌ریزی برای زنده‌گی خود، به تنهایی باارزش است و تغییر دادن آن، به ما کمک می‌کند که چیزهای جدیدی یاد بگیریم.
اشتباه کنید
ممکن است در اولین تلاشِ خود مرتکب اشتباهات زیادی شوید، اما کارتان را پیش برده و تمام کنید. اشتباهات خود را یادداشت کرده و سپس دوباره به کار بپردازید و این‌بار از تکرارِ اشتباهات جلوگیری کنید. به گفتۀ شکسپیر، تردیدهای ما خاین‌اند و با ترس از تلاش، ما را از موفقیت دور می‌کنند.
عواملی که در ضمنِ کار باعث افزایش مهارت‌های‌تان شده‌اند را یادداشت کرده و گاهی به آن‌ها مراجعه کنید تا برای‌تان به عادت تبدیل شوند.
به مسایل از زوایای مختلف نگاه کنید
چنان‌چه می‌خواهید مساله‌یی را حل کنید، راه‌های مختلفی را امتحان کنید و اگر راه اول را به هر دلیلی مناسب تشخیص نداده‌اید، راه دوم را امتحان کنید. ایده‌ها و تصورات را از دیدگاه‌های مختلف بررسی کنید. برای مثال آیا کسی که در چین رشد کرده و بزرگ شده، در مورد یک موضوع خاص به همان شکلی فکر می‌کند که یک نفر در ایرلند؟
آرامش خود را حفظ کنید
خویشتن‌داری به شما کمک می‌کند تا منصف و بی‌طرف باقی بمانید و بهتر فکر کنید. چنان‌چه به بحث و مجادله بپردازید و خون‌سردی خود را از دست دهید، توانایی خود را برای منطقی و عاقلانه فکر کردن از دست خواهید داد.
در جست‌وجوی حقیقت باشید
هر کسی که خوب فکر کند، قبل از هر قضاوتی در جست‌وجوی حقیقت است. از خود پرسش کنید که آیا تمام حقایق را به‌طور کامل در دسترس دارید. آیا کمبودی در اطلاعات‌تان وجود دارد که شما را از حقیقت و یا راه‌حل مساله دور کند.
چنان‌چه در موردی شک دارید، حتماً از کسی بپرسید
هرگز از سوال کردن نهراسید.
مردم را درک کنیم
کسانی که با شما صحبت می‌کنند، همیشه این انتظار را دارند که باید حرف‌شان را به طریقی به شما ثابت کنند. به‌راستی علت این توقعِ آن‌ها چیست؟
تجربه، مهم‌ترین مرجعِ ماست
چنان‌چه مطلبی را می‌شنویم، باید ببینیم آیا واقعاً در زنده‌گیِ ما اتفاق افتاده است یا نه. همیشه به‌خاطر بسپارید که بیش‌تر حقایق نسبی‌اند و بین حقیقت و عقیده، تفاوت وجود دارد. کلمات را با احتیاط و دقت به کار برید و هیچ‌گاه خود را گول نزنید. فکر نکنید که باید پیوسته دنباله‌روِ مردم باشید.

منبع: www.alavigroup.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.