اوباما میزان کاهش سـربازان کشورش از افغانستان را مشخص می‌سازد

- ۰۴ جدی ۱۳۹۱

باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده در هفتۀ‌های آینده تصمیم خواهد گرفت که چه شمار سربازان امریکایی سال آینده افغانستان را ترک کنند.
کانگرس ایالات متحده از آقای اوباما خواسته است که پیش از ختم سال ۲۰۱۳ شمار بیشتر نیروهای امریکایی را از افغانستان خارج سازد. حامد کرزی رییس جمهور افغانستان نیز پیشنهاد تسریع روند کاهش عساکر امریکایی را نموده است.
کاهش گستردۀ سربازان امریکایی در صورتی که نیروهای افغان کاملاً آماده نباشند، مبارزه علیه شورشگرایی طالبان را تحت شعاع قرار میدهد.
جنرال جان آلن، فرماندۀ ارشد نیروهای امریکایی و سایر کارمندان ارشد خارجی خواستار نگهداشت شمار زیاد سربازان‌شان در افغانستان می‌باشند.  نیروهای خارجی در فصل خزان نقش محاربه‌یی شان را پایان بخشیده و به آموزش نیروهای افغان خواهند پرداخت.
خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که قرار است رییس‌جمهور اوباما میزان کاهش سربازان این کشور را در ملاقات ماه جنوری خود با حامد کرزی رییس جمهور افغانستان مورد بحث قرار دهد و در مورد آن تصمیم اتخاذ کند.
صحبت‌های رهبران هر دو کشور همچنان نقش نظامی ایالات متحده پس از دسمبر سال ۲۰۱۴ را در بر خواهد داشت.
ارتش ایالات متحده تا به حال در مورد پیشنهادات این اداره به رییس جمهور اوباما روی کاهش احتمالی تعداد عساکر توضیحات علنی نداده است.
لیون پنیتا وزیر دفاع ایالات متحده در این اواخر گفته است که ناتو و حکومت افغانستان قصد دارد مرحلۀ نهایی انتقال مسوولیت‌های امنیتی را از اواسط تا اواخر سال ۲۰۱۳ تکمیل کند. با این همه، لیون پنیتا پیشنهاد میکند که نیروهای امریکای در اوایل سال ۲۰۱۳ نه بلکه در اواخر آن سال کاهش یابد.
در حال حاضر ۶۶ هزار عسکر امریکایی در افغانستان مستقر است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.