گشایش نمایشگاه مشترک کابل- تهران در هرات

گزارشگر:ناجیه نوری / چهار شنبه 22 قوس 1396 - ۲۱ قوس ۱۳۹۶

دوازدهمین نمایشگاه مشترک افغانستان و ایران در ولایت هرات گشایش یافت. در این نمایشگاه، محصولات صنعتی و تولیدی دو کشور در پنجاه غرفه به نمایش گذاشته است.
از این میان، ۴۰ غرفه مربوط محصولات و تولیدات کشور ایران و ۱۰ غرفه نیز به تولیدات و محصولات افغانستان اختصاص داده شده است.
mandegar-3بیشتر محصولات و تولیداتی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، اجناس صادراتی هر دو کشور است.
در مراسم افتتاح این نمایش‌گاه، سیروس علاف مشاور اقتصادی غنی گفت، متاسفانه در بخش صادارات محصولات افغانستان، تاجران افغان در گمرک‌های ایران مشکلات دارند و از سرکنسل ایران در هرات خواست برای حل مشکلات تاجران افغانستان همکاری کنند.
محمود افخمی سرکنسل ایران در هرات، گفت که روابط اقتصادی افغانستان و ایران از گذشته‌های دور همچنان ادامه دارد و نمایش‌گاه‌های مشترک بر استحکام بیشتر روابط هر دو کشور مهم و موثر است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افزود: به منظور آشنایی تجار ایرانی با فضای اقتصادی و فرصت‌های اقتصادی این کشور از ۱۰ کشور که در بخش‌های تولید کالا وخدمات هم فعالیت دارند دعوت به عمل آمد تا شرکت کنند .
آقای افخمی از مردم هرات دعوت کرد تا با حضور در این نمایش‌گاه با آخرین پیشرفت‌های اقتصادی آشنا شوند و با استفاده از این فرصت به کالاهای خوب و استندرد دسترسی پیدا کنند .
آقای افخمی افزود :طبیعتاً حق خریدار است تا کالای خوب و استندرد راه خریداری کند لذا ما تمامی شرکت‌های اشتراک کننده در این نمایشگاه را مجاب کردیم تا ازبهترین , مرغوب‌ترین وبروزترین کالا‌های‌شان را عرضه کنند.
شماری از افرادی که در غرفه‌های محصولات‌شان را به نمایش گذاشته اند نیز می‌گویند که برگزاری چنین نمایش‌گاه‌ها کمک می‌کند تا روابط تجاری افغانستان با کشورهای همسایه به ویژه کشور ایران، بهبود یابد.
شماری از غرفه داران این نمایش‌گاه به این باورند که برگزاری چنین نمایش‌گاها در معرفی محصولات دو کشور و تحکیم روابط بین تجار دو کشور تاثیر گذار است
گفتنی است که این نمایشگاه ۳ روز ادامه خواهد داشت .
و اما یک نشست هم به منظور بررسی چالش‌های فراروی تجار و سرمایه گذاران غزنی دیروز سه شنبه ۲۱ قوس/ آذر، در کابل برگزار شد.
در این نشست،فرصت ها،چالش ها و ارائه راه حل به منظور تقویت سرمایه گذاری بیشتر در غزنی به بررسی گرفته شد.
سخنگوی والی غزنی به خبرنگاران گفت که والی غزنی می‌خواهد غزنی به یک پای‌گاه سرمایه گذاری در افغانستان تبدیل گردد و مشکلات تجار غزنی به صورت اساسی حل گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.