شهزاد محمدی یک ماه دیگر به تیم افغانستان میپیوندد

گزارشگر:دوشنبه 27 قوس 1396 - ۲۶ قوس ۱۳۹۶

mandegar-3شهزاد محمدی بازیکن تیم کریکت کشور که تا یک ماه دیگر مدت تعلیق او از شرکت در مسابقات به پایان می‌رسد، می‌گوید که از مردم به خاطر بروز این رویداد پوزش می‌خواهد؛ اما اطمینان می‌دهد که با آماده‌گی بهتر به میدان بر خواهد گشت.
شورای جهانی کریکت، در ۲۸ جدی ۱۳۹۵ اعلام کرد که آزمایش دوپینگ محمد شهزاد محمدی، ویکت نگه‌دار و توپ زن مشهور تیم کریکت افغانستان، به دلیل استفاده از داروی «کلن بوترول»، شرکت او در مسابقات برای یک سال به حالت تعلیق درآمده است.
دوپینگ یا زورافزایی، به معنای استفادۀ ورزشکار از مواد یا روش‌هایی است که به قصد افزایش کارایی در ورزش انجام می‌شود. کلن بوترول، دارویی است که معمولاً برای درمان بیماری آسم استفاده می‌شود، اما در عین حال می‌تواند برای ساختن توده عضلاتی بدون چربی و چربی‌سوزی نیز استفاده شود که برای ورزشکاران ممنوع می‌باشد.
شوراى بین‌المللى کریکت، هفتۀ قبل اعلام کرد که شهزاد محمدی می‌تواند از ١٧ جنورى سال ٢٠١٨(یک ماه بعد)، دوباره به تیم افغانستان بپیوندد. شهزاد محمد دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت: «از این‌که نتوانستم حدود یک سال در جمع تیم باشم، از مردم پوزش می‌خواهم؛ و در آیندۀ هیچ‌گونه کاری را انجام نخواهم داد که خلاف اصول و مقررات شورای جهانی کریکت باشد.»
آقای محمدی از دیگر ورزشکاران خواست از داروهایی که استفادۀ آن برای ورزشکاران ممنوع قرار داده شده است، به دلیل احتمال دوپینگ شدن خودداری کنند. شهزاد خاطر نشان کرد که در مدتی که از تیم افغانستان دور بوده، برای انجام مسابقات آماده‌گی گرفته است و در این مدت، هفت کیلو وزن خود را کم کرده است.
لطف‌الله عاطف مشعل، رییس بورد کریکت افغانستان که در این نشست خبری حضور داشت گفت: «پس از مدت طولانی توانستیم که تصمیم شورای جهانی کریکت را در مورد شهزاد محمدی داشته باشیم و این تصمیم، واضح ساخت که شهزاد، سهواً از داروی ممنوعه استفاده کرده است.»
به گفته آقای مشعل، ادارۀ کریکت بورد افغانستان، از این کار محمدی ناخوش است و آن را خلاف اصول و اخلاق ورزشی می‌داند. مشعل افزود: «تا یک ماه دیگر، شهزاد محمدی را در جمع تیم کرکت افغانستان خواهیم داشت و امیدوار هستیم که شهزاد با آماده‌گیی که گرفته است، بهتر بازی کند و بهتر از گذشته بدرخشد».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.