وزارت انرژی و آب: برای تامین امنیت بندهای آب یک کمیته ایجاد کرده‎‌ایم

گزارشگر:سه شنبه 28 قوس 1396 - ۲۷ قوس ۱۳۹۶

mandegar-3وزیر انرژی و آب افغانستان می‎گوید، در برخی مناطق هر بند آب دشمن مشخص دارد و این وزارت بخاطر تامین امنیت این بندها یک کمیته ایجاد کرده‎است.
علی احمد عثمانی می‎گوید، کمیته اختصاصی امنیت و مصونیت بندها به هدف جلوگیری بندها از تهدیدات امنیتی کارش را آغاز نموده و بررسی‎ها در مورد برخی بندها نیز آغاز شده‎است.
عثمانی روز دوشنبه «۲۷قوس۱۳۹۶» در جلسه استجوابیه چگونگی مصرف بودجه در مجلس گفت، در برخی نقاط کشور هر بند یک دشمن مشخص دارد.
او افزود:
«در بعضی از مناطق کشور ما هر بند یک دشمن مشخص دارد ما فعلا یک کمیته بنام کمیته امنیت و مصونیت بندها ساختیم در این کمیته سه نفر متخصصین خارجی استخدام شده‎اند که بندها از کدام نقاط آسیب پذیر اند به تک تک بندها سفر کرده و بندها را بررسی می‎کنند «.
آقای عثمانی می‎گوید، در جریان چند سال گذشته دو کارمند این وزارت هنگام ایفای وظیفه کشته و هشت تن زخمی و شماری هم از سوی مخالفین مسلح ربوده شده‎اند.
این در حالیست که حدود شش ماه قبل در حمله مخالفین مسلح بر بند سلما در ولایت هرات حدود ۱۰ تن از نیروهای امنیتی کشته و شماری دیگر نیز زخمی شده‎اند.
از سویی هم، وزارت داخله افغانستان می‎گوید، تامین امنیت بندها در اولویت‎های کاری آن وزارت قرار داشته و به هر قیمت امنیت بندها تامین می‎گردد.
نصرت رحیمی معاون سخنگوی این وزارت روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، تامین امنیت بندها در طرح‎ها و برنامه‎های کاری این وزارت گنجانیده شده و این موضوع به گونه جدی تعقیب می‎شود.
او افزود:
«این بخش برای ما بسیار اهمیت دارد و تامین امنیت آن در برنامه‎های ما قرار دارد و یکی از اولویت‎های کاری ما است و بخاطر تامین بندهای برق در سراسر افغانستان با استفاده از تمام توان خود کار می‎گیرم تا امنیت آن بگونه درست تامین گردد».
شماری اعضای مجلس انتقاد کردند که این وزارت بخاطر پایین بودن ظرفیت کاری نتوانسته بودجه انکشافی اش را به گونه درست مصرف نماید.
وزیر انرژی و آب می‎گوید، کارهای این وزارت د رمقایسه با سال گذشته به خوبی پیش می‎رود و این وزارت در سال ۱۳۹۶ شصت و چهار درصد بودجه انکشافی اش را مصرف کرده‎است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.