ترامپ به پاکستان: در پـی بی‌ثبـاتی افغـانستان نبـاشید

گزارشگر:چهار شنبه 29 قوس 1396 - ۲۸ قوس ۱۳۹۶

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، استراتیژی جدید کشورش برای افغانستان را موفق خوانده و تأکید کرده که پس از این واشنگتن فشارهای خود بر پاکستان را افزایش خواهد داد.
mandegar-3ترامپ که در مورد استراتیژی جدید امنیت ملی امریکا صحبت می‌کرد، بیان داشت که از هم اکنون شاهد تغییرات در میدان جنگ در افغانستان می‌باشیم.
وی گفت:» در افغانستان، قوای نظامی امریکا بیش از این با «جدول‌های زمانی مصنوعی» تضعیف نخواهد شد و دیگر به دشمنان ما در مورد برنامه‌هایمان چیزی نخواهیم گفت».
رییس جمهوری امریکا گفت که با اعلام استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان، تغییراتی در وضعیت امنیتی افغانستان به میان آمده و واشنگتن به موفق‌شدن استراتیژی خود در افغانستان باورمند است.
رییس جمهور امریکا در سخنان خود بار دیگر از پاکستان خواست تا علیه گروه‌های تروریستی مبارزه جدی و صادقانه نماید در غیر آن دوستان خود را از دست خواهد داد.
ترامپ افزود:»ما از پاکستان می‌خواهیم که در بی ثباتی در افغانستان دخیل نباشد، ما برای از بین بردن تروریزم فشارهای خود را علیه پاکستان افزایش و دوام خواهیم داد به خاطر گروه‌های تروریستی و تندرو که در پاکستان وجود دارد برای امریکا خطر همیشگی است».
وی تاکید کرد که اگر پاکستان می‌خواهد که روابط بین واشنگتن و اسلام آباد بهبود یابد، باید علیه گروه‌های تروریستی مبارزه جدی کند.
رییس جمهوری امریکا گفت، پاکستان باید گروه‌های تروریستی و پناهگاه‌های آنان را در خاک خود نابود کند و از حمایت تروریستان دست بردارد.
ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود، هند را دوست استراتیژیک امریکا در منطقه خواند و خواهان برجسته بودن نقش هند در مسایل افغانستان شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.