حملۀ طالبان با موتر ضدگلوله در میوند کندهار

گزارشگر:شنبه 2 جدی 1396 - ۰۱ جدی ۱۳۹۶

mandegar-3مقام‌های امنیتی ولایت کندهار می‌گویند حوالی ساعت پنج صبح روز (جمعه) یک حملۀ کنندۀ انتحاری با استفاده از موتر بمبگذاری شده، ساختمان قومندانی امنیه را در ولسوالی میوند این ولایت هدف قرار داد که منجر به کشته شدن شش پولیس و زخمی شدن هشت دیگر آنان شد.
در میان زخیمان این رویداد، څارمن حاجی اکا، قومندان پولیس محلی ولسوالی میوند نیز شامل است.
سمونوال سلطان محمد، قومندان امنیه ولسوالی میوند ولایت کندهار گفت، حمله انتحاری با استفاده از موتر نظامی حاموی زرهی صورت گرفته است.
سمونوال محمد افزود که حمله کننده در دروازۀ دوم قومندانی خود را منفجر ساخت که در در اثر آن ساختمان قومندانی امنیه ویران شده و به منازل مسکونی محل نیز آسیب‌ مالی رسیده است.
سمونوال سلطان محمد گفت»انفجار بسیار قوی بود، سه هزار کیلو مواد انفجاری در تانگ مادل نو حاموی جابجا شده بود، حمله کننده در دروازۀ نخست شناسایی شد و محافظان بالای وی شلیک کردند؛ اما حمله کننده در دروازه دوم خود را منفجر ساخت که شش تن ما کشته شده و هشت تن دیگر ما زخمی است».
اما یک مقام پولیس ولایت کندهار به شرط ذکر نشدن نامش، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که در این رویداد هشت پولیس کشته شده و ده پولیس دیگر زخم برداشته اند.
تا اکنون هیچ گروهی مسؤولیت این حملۀ را به دوش نگرفته است.
ولسوالی میوند کندهار یکی از ولسوالی‌های بزرگ و ناامن کندهار است و با ولسوالی‌های شمالی هلمند هم مرز است.
این سومین رویداد در کندهار است که مخالفان مسلح با استفاده از وسایط نظامی حملات انتحاری و انفجاری را انجام داده اند.
سمونوال سلطان محمد، گفت که در جریان درگیری در ولایات هلمند و ارزگان وسایط نظامی نیروهای دولتی به دست مخالفان مسلح افتاده است و اکنون آنان در حملات شان از این وسایط استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.