معاون رییس‌جمهور امریکا: تا پیـروزی نهـایی به نبـرد با تـروریستان ادامه می‌دهیـم

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ شنبه 2 جدی 1396 - ۰۱ جدی ۱۳۹۶

مایک پنس معاون رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که زمان پناه دادن به گروه‌های تروریستی در پاکستان به پایان رسیده است.
آقای پنس که با نظامیان امریکایی در مقر پایگاه بگرام دیدار می‌کرد، تأکید کرده که مبارزه با تروریستان از اولویت‌های امریکا و شرکای‌ بین‌المللی در mandegar-3افغانستان است.
معاون رییس جمهور امریکا با تأکید افزوده که زمان پناه دادن به گروه‌های تروریستی در پاکستان به سر آمده است و این کشور باید برای از بین‌بردن پناه‌گاهای گروه‌های تروریستی در خاک آن کشور صادقانه وارد عمل شود.
آقای پنس هم‌چنان تاکید کرده که همکاری پاکستان با امریکا به نفع آن کشور است، در حالی که این کشور برای سال‌ها به طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر پناه داده است. اما آن دوران دیگر پایان یافته است.
معاون رییس جمهوری امریکا در این دیدار تأکید کرده که طالبان و سایر گرو‌های تروریستی در افغانستان شکست خورده‌اند و تلاش‌ نیروهای نظامی موفقیت آمیز بوده‌ است.
آقای پنس، در جمع این سربازان به پاکستان هشدار داده که از پناه دادن گروه‌هایی که با دولت افغانستان می‌جنگند، دست بردارد.

معاون رییس جمهوری امریکا تاکید کرد که کشورش تا «پیروزی نهایی» به نبرد با تروریست‌ها در افغانستان ادامه می‌دهد.
معاون دونالد ترامپ با اشاره هشدار چند ماه پیش رییس جمهوری امریکا به پاکستان، گفت: «من یکبار دیگر این مسأله را تکرار می‌کنم که پاکستان در مشارکت با امریکا خیلی چیزها به دست می‌آورد. برعکس، این کشور با پناه دادن به جنایتکاران و تروریست‌ها، خیلی چیزها را از دست خواهد داد.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود، استراتیژی امریکا در افغانستان را موفقیت‌آمیز خواند و افزود: «ما به صورت چشمگیری حملات هوایی را افزایش داده‌ایم. طالبان حالا در موضع دفاعی قرار گرفته است.»
آقای پنس گفت: «در همکاری با شرکای افغانستانی‌مان برای اولین بار در سه سال گذشته مانع حمله این گروه به مراکز ولایات شدیم. با حمله به شبکه قاچاق مواد مخدر طالبان، به صورت بی‌سابقه‌یی به منابع مالی آن ضربه زدیم. در سوی دیگر، داعش در حال فرار است. خلافت این گروه در عراق، افغانستان و جاهای دیگر از بین رفته است.»
گفتنی است که پس از اعلام استراتیژی امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، مقام های امریکایی بارها از موجودیت پناهگاه‌های امن تروریستان در خاک پاکستان انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند که این وضعیت برای واشنگتن قابل قبول نیست.
مقام های امریکایی بارها از پاکستان خواسته اند تا اقدامات عملی را در امر مبارزه با تروریسم بر دارد در غیر آن امریکا روابط خود با پاکستان را کاهش خواهد داد.
پنس، معاون رییس جمهوری امریکا در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی نیز تأکید بر برگزاری انتخابات شفاف، سراسری و با اعتبار تأکید کرده است.
آقای پنس با استقبال از دستاوردهای حکومت وحدت ملی یک بار دیگر از حمایت دوامدار ایالات متحدۀ آمریکا برای افغانستان خبر می‌دهد.
محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی، در این گفت‌وگو با استقبال و حمایت از راهبرد تازۀ ایالات متحده آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا٬ این طرح را گامی موثر در مبارزه با دهشت‌افگنی و تأمین ثبات در افغانستان و منطقه و پیش‌زمینه‌یی برای توسعه و همکاری‌های منطقه‌یی می‌داند.
آقای غنی نابودی پناه‌گاه‌های تروریستی و همکاری کشورهای منطقه را در مبارزه با تروریسم شرط بنیادی برای شکست این پدیده عنوان می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.