مجلس افغانستان: امریکا به فیصلۀ ملل متحد احترام بگذارد

گزارشگر:یک شنبه 3 جدی 1396 - ۰۲ جدی ۱۳۹۶

مجلس نماینده‌گان از قطع‌نامۀ سازمان ملل متحد علیه فرمان ترامپ در مورد به رسمیت شناختن شهر بیت‎المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، استقبال کرد.
نماینده‌گان مجلس تاکید دارند که فرمان ترمپ در مورد به رسمیت شناختن شهر بیت‌المقدس بحیث پایتخت اسرائیل، باید از سوی دولت امریکا لغو گردد.
mandegar-3نذیر احمد احمدزی معاون دوم مجلس نماینده‌گان، روز گذشته گفت: «ما از تصمیمی‌که در نشست اضطراری سازمان متحد علیه فرمان دونالد ترمپ گرفته است، استقبال می کنیم.»
آقای احمدزی از رییس جمهور امریکا خواست که فرمان به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل را لغو کند و به فیصله کشورهای عضو سازمان ملل احترام بگذارد.
کشورهای عضو سازمان ملل متحد روز جمعه برعلیه فرمان ترامپ در مورد بیت المقدس قطعنامه صادر کرد.
این قطع‌نامه با ۱۲۷ رای مثبت، ۳۵ رای ممتنع و ۹ رای مخالف مورد تصویب کشورهای عضو سازمان ملل قرار گرفت.
در این قطع‌نامه، کشورهای عضو مکلف به خود داری از گشایش نمایندگی دیپلماتیک در بیت‌المقدس شده اند.
افغانستان نیز به این قطع‌نامه رای مثبت داده است.
در همین حال، شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان می‌گویند که دولت امریکا باید به فیصله کشورهای عضو سازمان ملل متحد احترام بگذارد.
شکیبا هاشمی یک عضو مجلس در این خصوص گفت: «از امریکا می‌خواهیم، اگر به دموکراسی باور دارد باید به فیصلۀ سازمان ملل احترام بگذارد».
خانم هاشمی گفت که آقای ترامپ نباید کشورهای عضو سازمان ملل را به قطع کمک‌های مالی امریکا تهدید کند.
فکوری بهشتی هم گفت که قطع‌نامه کشورهای عضو سازمان ملل در مخالفت با تصمیم دونالد ترمپ در مورد انتقال پایتخت اسرائیل از تلاویو به بیت‌المقدس قابل تقدیر است.
آقای بهشتی تاکید ورزید که قطع‌نامه سازمان ملل در مورد فلسطین باید عملی شود.
علی کاظمی نیز خاطر نشان کرد که فیصلۀ مجمع عمومی سازمان ملل برای کشورهای مسلمان یک دست‌آورد است.
آقای کاظمی بیان داشت که با تلاش پیگیری کشورهای اسلامی و مدنیت خواهی کشورهای غیر مسلمان جهان، حق مردم فلسطین ضایع نخواهد شد.
به گفتۀ او، دولت امریکا به عنوان کشور قدرت‌مند جهان نباید با مخالفت با این تصمیم سازمان ملل، این سازمان را بی اعتبار سازند.
نماینده‌گان مجلس تاکید دارند که قطع‌نامه دیروز سازمان ملل علیه فرمان رییس جمهور امریکا، تمامی اتهام‌های که پیش از این در مورد سازمان ملل متحد مبنی بر طرفداری از کشورهای قدرت‌مند جهان، مطرح بود را اشتباه ثابت کرده است.
این در حالی است که رییس جمهور امریکا دو هفته پیش فرمان به رسمیت شناختن بیت‌المقدس منحیث پایتخت اسراییل را اعلام کرد و دستور داد تا سفارت این کشور از تلاویو به بیت المقدس انتقال یابد.
این تصمیم آقای ترامپ با مخالفت‌های جهانی مواجه شده است. سازمان کشورهای اسلامی، اتحادیه عرب و بسیاری از کشورهای جهان، این تصمیم امریکا را محکوم کرده و خواستار لغو فرمان ترمپ شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.