مردم جوزجان: داعش در جـوزجان مسلط می‎شود

گزارشگر:شنبه 9 جدی 1396 - ۰۸ جدی ۱۳۹۶

mandegar-3اعضای شورای جوزجانیان می‌گویند که بیش از ۹۰ درصد ولسوالی قوش‌تپه و درزاب ولایت جوزجان در اثر بی توجهی حکومت به دست افراد گروه داعش افتاده است.
حلیمه صدف عضو شورای ولایتی جوزجان و رییس شورای جوزجانیان روز پنجشنبه (۷جدی) در یک نشست خبری در کابل گفت که فعالیت‌های گروه داعش در این ولایت در حال افزایش است.
خانم صدف گفت که هم اکنون گروه داعش بیش از ۹۰ درصد خاک ولسوالی های قوش‌تپه و درزاب ولایت جوزجان را در اختیار خود دارند و همه روزه ساحات زیر نفوذ خود را افزایش می دهد.
به گفته او، گروه داعش در این دو ولسوالی از میان کودکان نیز سربازگیری می کند.
وی افزود، تنها ساختمان قومندانی امنیته این دو ولسوالی زیر کنترل حکومت است و گروه داعش به دلیل عدم راه اندازی عملیات های تصفیه ای وعدم اقدامات جدی حکومت به فعالیت و سربازگیری شان در ولسوالی های درزاب، قوش تپه وحتی مناطقی از ولایت های سرپل و فاریاب ادامه می‌دهند.
خانم صدف خاطر نشان ساخت که تعداد ۷۲ باب مکتب در ساحات تحت کنترل گروه داعش که بیش از ۷۰ هزار دانش آموز را نیز شامل می شود به کلی مسدود شده و حدوداً ۱۸ هزار خانواده نیز از مناطق شان آواره شده‌اند.
این عضو شورای ولایتی جوزجان با انتقاد از بی توجهی حکومت و عدم راه اندازی عملیات تصفیه ای در این ولسوالی ها بیان داشت: که بی توجهی حکومت نسبت به امنیت جوزجان با عث شده که مناطق یاد شده در کنترل داعش قرار بگیرد.
پیش از این مسوولان وزارت دفاع ملی نیز فعالیت گروه داعش در ولسوالی های درزاب و قوش تپه جوزجان را پذیرفته و گفته اند که عملیات تصفیه ای نیروهای امنیتی در این دو ولسوالی جریان دارد.
اما؛ خانم صدف راه اندزای هرگونه عملیات تصفیه ای در ولسوالی های درزاب و قوش‌تپه جوزجان از سوی نیروهای امنتیی را به شدت رد کرد.
او گفت که از یک ونیم سال به این طرف هیچ نوع عملیات تصفیه ای در این دو ولسوالی راه اندازی نشده است.
در همین حال، صنعت الله ایوبی فعال مدنی جوزجان با خوانش قطع نامه فعالان مدنی این ولایت، خواستار اقدام جدی حکومت، برای باز پس گیری این دو ولسوالی از دست گروه داعش و بازگشائی مکاتب این ولسوالی‌ها شد.
وی همچنان تصریح نمود که حکومت و نهادهای حامی حقوق بشر باید به بیجا شدگان این ولایت که در بدترین وضعیت به سر می برند، فورا وارد عمل شده و کمک رسانی کنند.
این فعال مدنی جوزجان خاطر نشان ساخت که اگر حکومت برای رسیدگی به سرنوشت مردم جوزجان توجهی نکند مردم خود وارد عمل خواهند شد که در آنصورت، وضعیت غیر قابل پیشبینی خواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.