والی نیمروز: ایرانـی‎ها عملیـاتی در نیمـروز نداشتـه‎انـد

گزارشگر:سه شنبه 12 جدی 1396 - ۱۱ جدی ۱۳۹۶

مقام‌های محلی، نشر خبر آزادسازی یک انجنیر ایرانی توسط نیروهای سپاه پاسداران آن کشور در ولایت نیمروز را به شدت رد کردند.
محمد سمیع تسل والی ولایت نیمروز به صدای امریکا گفت که نیروهای به هیچ نیروی نظامی خارجی اجازه ورود به خاک افغانستان و انجام عملیات را mandegar-3نمی‌دهند.
والی ولایت نیمروز گفت هیچ فرد ایرانی به این ولایت انتقال داده نشده است.
صبح روز یکشنبه، محمد مارانی، قوماندان مرکز قدس نیروی زمینی پاسداران ایران در گفتگو با یک خبرگزاری ایرانی موسوم به «تسنیم» ادعا کرد که نیروی زمینی سپاه پاسداران در یک عملیات بیرون‌مرزی موفق به آزادسازی یک انجنیر ربوده شدۀ ایرانی از نزد اختطاف‌گران در ولایت نیمروز در جنوب افغانستان شده اند.
با اینکه این مقام ایرانی ادعا کرده که سربازان سپاه پاسداران پنج اختطاف‌گر را نیز از ولایت نیمروز دستگیر و به ایران انتقال داده اند که همه اتباع خارجی می‌باشند؛ اما قاسم خدری معاون نیمروز گفت، تمام سرحد مشترک ولایت نیمروز با کشور ایران ، دارای دیوار و کانال فرش شده از ماین می‌باشد و عبور از این سرحد غیرممکن است.
آقای خدری افزود «ما ۲۳۶ کیلومتر مرز مشترک داریم که اکثر آنها دیوارکشی و کانال‌کشی و ماین‌گذاری است و تردد اصلا ممکن نیست و اگر چنین می‌بود، مردمی که می‌خواهند به قصد اروپا بروند چرا به پاکستان می‌روند و از مسیر چابهار می‌روند؟ اگر کسی هم این ادعا را می‌کند، دروغ است و از طریق مرزهای ما حتی یک فیصد هم امکان‌پذیر نیست».
ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان، ۲۳۶ کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد که در گذشته نیز مقام‌های محلی این ولایت بارها از مداخلات ایران در این منطقه سخن زده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.