وزارت داخله: با جنرال رازق برخورد قانونی خواهد شد

گزارشگر:شنبه 16 جدی 1396 - ۱۵ جدی ۱۳۹۶

وزارت داخله افغانستان می‎گوید که با فرمانده امنیه ولایت کندهار برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان روز جمعه در یک نشست خبری گفت: «با جنرال رازق در مورد اظهارات اخیرش در چوکات قانون mandegar-3برخورد صورت خواهد گرفت.»
به گفته آقای رحیمی، دو مقام امنیتی بلخ نیز به‎ خاطر حمایت از والی پیشین این ولایت با جزای دسپلینی روبه‎رو شده‎اند.
جنرال عبدالرازق، فرمانده امنیه کندهار هفتۀ گذشته گفت که کسی او را از مقامش برکنار نمی‌‎تواند، مگر اینکه مردم بخواهند.
فرمانده امنیه کندهار، عطامحمد نور را «والی کنونی» بلخ خواند و گفت که حکومت فعلی «ایتلافی است و یک بخش نمی‌تواند بخش دیگر را از صحنه خارج کند». به باور او این وضع کشور را به طرف خرابی می‌برد و از اینرو «باید یکدیگر را تحمل کنیم».
عبدالرازق گفت: «تغییر و تبدیل کردن یک اصل حکومت است، در صورتی‌که حکومت انتخابی و رای اکثر مردم را دریافت کرده باشد».
آقای عبدالرازق در پاسخ به این‌که حکومت مرکزی گویا قصد دارد او را از مقامش برکنار کند گفت: «من این‌جا به زور مردم آمده‌ام و اگر مردم بخواهند می‌روم و اگر نخواهند می‌مانم، ولی به گفتۀ کسی دیگر جایی نمی‌روم. من به کاغذ کسی نیامده‌ام و به کاغذ کسی هم نمی‌روم».
پاسخ عبدالرازق به این‌که اگر برکنار شود، آیا دست به فعالیت‌ها و حرکت‌های سیاسی خواهد زد، «بله» بود. او گفت که منتطر وضعیت کشور است و سپس «جلسه، تظاهرات و فعالیت سیاسی» نیز خواهد کرد.
در پاسخ به این‌که حکومت به خاطر خاموشی‌اش گویا پیشنهادی برایش کرده است، گفت: «اگر همۀ حکومت را برایم در یک خریطه بدهند، مرا کسی خاموش نمی‌تواند. من مسوولیت دارم، حق مردم به گردن من است و من حق مردم را می‌خواهم که امنیت و آرامی است، نه پول و قدرت».
او گفت که شامل شورای عالی ایتلاف برای نجات افغانستان یا کدام ایتلاف و حزب دیگر «نیست» و عطا محمد نور «دوست» اوست.
عبدالرازق یکی از اشتراک‌کننده‌گان نشست کندهار بود. نشستی‌که در آن ده‌ها چهره‌ی مطرح سیاسی و عضوهای مجلس نماینده‌گان شرکت کردند، ولی به هواپیمای آقا نور و باتور دوستم «اجازۀ پرواز به کندهار داده نشد».
آقای عبدالرازق در این گفت‌وگو از حلقه‌هایی در داخل حکومت وحدت ملی سخن زد که به گفته‌ او می‌خواهند که برای هدف‌های سیاسی‌شان « با دسیسه سازی بخش‌های امن کشور را ناامن کنند».
فرمانده امنیه کندهار گفت: «این یک فکر غلط است (ناامن سازی). اگر مردم آنان را نخواهند نمی‌تواند که باقی بمانند».
به گفتۀ او، در گذشته کسانی زیادی به قدرت کشورها بیرونی در این سرزمین مسلط شدند، ولی اکنون دیگر وجود ندارند.
پیش از او، والی پیشین بلخ نیز بارها در جریان سخنرانی‌های روزهای پسینش گفته بود که حلقه‌هایی می‌خواهند که هراس‌افگنان وابسته به گروه داعش را به شمال و بلخ بیاورند و این ولایت را ناامن کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.