افزایش تحقیقات قضایی علیه مهاجرین افغانستان

گزارشگر:یک شنبه 17 جدی 1396 - ۱۶ جدی ۱۳۹۶

mandegar-3موارد تحقیقات قضایی علیه مهاجران افغانستان در سال ۲۰۱۷ به طور جهشی افزایش پیدا کرده است. در ۲۹۹ مورد علیه شهروندان افغانستان به جرم عضویت در یک گروه تروریستی یا تشکیل یک گروه تروریستی تحقیقات قضایی به جریان افتاده است.
براساس پاسخ حکومت آلمان فدرال به سوال حزب «بدیل برای آلمان» (ای اف دی) که روز جمعه نشر شد، در ده ماه نخست سال گذشته میلادی در مجموع ۹۵۲ دوسیه برای تحقیق قضایی علیه شهروندان خارجی گشوده شده است.
در ۲۹۹ مورد علیه شهروندان افغان به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی یا تشکیل یک گروه تروریستی تحقیق قضایی انجام شده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶، فقط ۲۲ مورد تحقیق قضایی علیه شهروندان افغانستان وجود داشت.
تحقیقات علیه ۱۰۳ پاکستانی و ۱۸۰ سومالیایی نیز در جریان است. شماری از این مظنونان خود را داوطلبانه به پولیس آلمان معرفی کرده اند و به این ترتیب دوسیه قضایی علیه آن ها به جریان افتاده است.
سباستین گِمکوف، وزیر عدلیه ایالت زاکسن آلمان از حزب دموکرات مسیحی (سی دی یو) در ماه سپتمبر گزارش داد که شمار پناهجویانی که خودشان خود را به عنوان تروریست معرفی می کنند، رو به افزایش است. آن ها احتمالا فکر می کنند که با این کار شانس بیشتری برای قبولی تقاضای پناهندگی شان دارند. مظنونان سوریایی را اغلب هموطنان شان در آلمان به پولیس معرفی می کنند.
طبق اطلاعات حکومت آلمان فدرال در ده ماه نخست سال گذشته، ۱۶۲ مورد تحقیق قضایی علیه شهروندان سوریایی جریان داشت. یک سال پیش از آن شمار این موارد به ۶۳ دوسیه می رسید.
دادستانی کل آلمان از ماه جنوری تا اوائل نوامبر سال ۲۰۱۷ در دو مورد اقامه دعوا کرد. ۳۹۹ دوسیه به ایالات تسلیم شده و ۴۶۰ دوسیه بسته شده اند.
حزب «بدیل برای آلمان» فقط راجع به تعداد مظنونان خارجی سوال کرده بود. انتون فریزِن، نماینده این حزب در پارلمان آلمان فدرال (بوندس تاگ) اعلام کرد: «این ارقام وحشتناک ثابت می کند که کنترول مرزهای کشورمان کاملا از دست حکومت آلمان فدرال خارج شده است.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.