عطا محمد نور با اشاره به سخنرانی وزیر مخابرات: حکومت از کدام شایسته‌سالاری سخن می‌زند!

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ دو شنبه 18 جدی 1396 - ۱۷ جدی ۱۳۹۶

عطا محمد نور والی بلخ دیروز یک‌شنبه (۱۷ جدی) در مزارشریف گفت: ثبات سیاسی در کشور پایدار نیست و حکومت بی‌کفایت و ضعیت است.
آقای نور این سخنان را در میان شماری از مردم ولایت فاریاب که به حمایت از موضع‌گیری والی بلخ به این ولایت آمده ‌بودند، اعلام داشت و افزود: mandegar-3حکومت افغانستان ضعیف و بی‌کفایت است و این ضعف و بی‌کفایتی حکومت سبب گسترش فعالیت داعش در کشور شده است.
آقای نور افزود که بی‌کفایتی حکومت سبب شده است تا گروه داعش و طالبان در ولایت‌های بدخشان، تخار، جوزجان، سرپل و کندز حضور یابند.
آقای نور از رونق گرفتن فساد اداری در نهادهای دولتی کشور خبر داده افزود: این ادعای حکومت که فساد در نهادهای دولتی کمرنگ شده دروغ است و فساد اداری در حکومت وحدت ملی بیش از هر زمان دیگربه اوج خود رسیده است.
او همچنان، افزود که فساد اداری در ارگ به‌ویژه در ادارۀ تدارکات ملی جمع شده است.
آقای نور هم‌چنان، به بحث شایسته‌سالاری در حکومت وحدت ملی اشاره کرده افزود که وقتی وزیر کابینه متنی را از رو خوانده نمی‌تواند، سران حکومت از کدام شایسته سالاری صحبت می‌کنند.
آقای نور، در قسمتی از سخنانش به کمیسیون مستقل انتخابات اشاره کرد و گفت: تا زمانی که اصلاحات عمیق در این نهاد ایجاد نشود، کار این کمیسیون مورد قناعت مردم کشور نیست.
آقای نور بیان داشت که کمیسیون انتخابات از طرف ارگ‌نشینان مهندسی شده تا در انتخابات افراد گزینش شده خود حمایت کنند. آقای نور این کار ارگ را به ضرب‌مثلی مشابهت داده می‌گوید:« اینا خود کوزه گر، کوزه شکن و کوزه‌ فروشند».
والی بلخ می‌گوید: خواست آنان تأمین عدالت است که این صدا از طرف‌های جنوب، شرق، غرب و شمال کشور بلند شده است.
والی بلخ هم‌چنان تاکید کرد: والی بلخ است و خواهد ماند، مگر اینکه مذاکرات دولت و حزب جمعیت اسلامی به یک نتیجه قانع‌کننده برسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.